Międzynarodowy koncern Leoni działa w 31 krajach, zatrudniając łącznie 82 000 pracowników. W podwrocławskich Wierzbicach firma funkcjonuje od 16 lat. Efekty tygodniowej produkcji przewodów elektrycznych pozwalają okrążyć kulę ziemską wokół równika - powstaje ponad 45 tys. km kabla tygodniowo dla około 350 klientów. Produkcja na tak szeroką skalę wiąże się z przerobem nawet 3,5 tys. ton miedzi miesięcznie. W fabryce wytwarzanych jest tysiąc typów kabli montowanych w autach, a każdy typ może wystąpić w 200 kombinacjach kolorystycznych. W przeciętnym samochodzie znajduje się średnio 25 kg kabli o łącznej długości przekraczającej 3 km, które odpowiadają między innymi za systemy bezpieczeństwa.

Jakość jest dla nas nadrzędną wartością – nasz produkt ma wpływ na bezpieczeństwo użytkownika pojazdów. Jesteśmy również świadomi naszej odpowiedzialności, podejmujemy starania w celu harmonizacji naszego sukcesu ekonomicznego z odpowiedzialnością za ludzi, społeczność i środowisko – to nasz priorytet – mówi Magdalena Jaroch, dyrektor zarządzający

Innowacyjność produktów – inżynierskie wyzwania

Nowoczesne auta wymagają coraz więcej przewodników elektrycznych obsługujących zaawansowaną automatykę. To sprawia, że produkty firmy są optymalizowane pod względem wagi i rozmiarów przewodników, które bezpośrednio wpływają na ciężar i koszt wytworzenia auta. LEONI jest absolutnym pionierem produkcji kabli cienkościennych z niską powłoką izolacji. Pracuje również nad tym, aby kable były jak najlżejsze – aby to osiągnąć miedź zastępowana jest lżejszymi alternatywnymi przewodnikami, np. aluminium czy też stopami innych metali, miedzi ze srebrem lub magnezem.

Dzięki tym innowacjom w przyszłości będzie można zmniejszyć wagę wiązki kablowej nawet o 30%, co pozwoli znacznie obniżyć koszt produkcji samochodu. W najbliższych latach w polskim zakładzie będziemy rozwijać także produkcję kabli wysokonapięciowych do aut elektrycznych, co ze względu na szybko rozwijający się rynek e-mobility jest ogromną szansą rozwoju dla Leoni Kabel Polska – mówi Piotr Ochenduszkiewicz, dyrektor zarządzający. Ponadto, grupa planuje rozszerzenie łańcucha wartości poza kable i systemy kablowe o technologie cyfrowe, poprzez stworzenie inteligentnych systemów do przekazu energii i zarządzania danymi.

Ludzie budujący firmę

Leoni Kabel Polska to nie tylko rekordy produkcyjne i innowacje, to przede wszystkim ludzie, którzy od lat zapewniają najwyższą jakość produktów i usług. Obecnie w spółce pracuje ponad 500 osób. Liczba ta będzie się sukcesywnie powiększać, ponieważ firma planuje dalszy rozwój portfolio produktów oraz rozbudowę fabryki. To oferta warta uwagi dla wszystkich szukających zatrudnienia. Firma obok stałej pensji i atrakcyjnego systemu premiowania, oferuje szereg benefitów, do których należą m.in. pakiet prywatnej opieki medycznej, karnety sportowe oraz dofinansowania dojazdów do pracy oraz posiłków.- mówi Jolanta Wiśniewska, specjalista ds. HR. Dla każdego, kto zdecyduje się rozpocząć swoją karierę z Leoni, czeka kilkumiesięczny program edukacyjny realizowany pod okiem mentorów, który podnosi kwalifikacje zawodowe pracownika. W firmie powszechnie stosowana jest filozofia Kaizen, która polega na stałym doskonaleniu się. To właśnie w jej ramach wdrożony został system sugestii pracowniczych, w którym każdy ma prawo zgłosić swoje sugestie usprawnień oraz ulepszeń, a najlepsze pomysły na koniec roku są gratyfikowane finansowo.

Źródło: Leoni