Adam Laskowski jest absolwentem prawa na Wyższej Szkole Handlu i Prawa im. Ryszarda Łazarskiego w Warszawie oraz Studiów Podatkowych Szkoły Głównej Handlowej. W Agencji Rozwoju Przemysłu pełni funkcję Dyrektora Biura Administracji i Zakupów. W przeszłości był doradcą zarządu w obszarze sprzedaży w Zakładzie Usług Taborowych Remtrak. Doświadczenie zawodowe zdobywał w kancelariach prawno-podatkowych, m.in. świadcząc doradztwo prawne podmiotom z sektora prywatnego.

Polski Tabor Szynowy jest jedną z kluczowych spółek Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu. Przed rynkiem kolejowym w Polsce stoi wiele wyzwań w zakresie zarówno modernizacji, jak i produkcji nowych składów. Każde z rozwiązań ma wiele atutów, ale najważniejszym zadaniem dla całej branży jest satysfakcja pasażerów. Celem nadrzędnym Polskiego Taboru Szynowego niezmiennie pozostaje maksymalne przyspieszenie procesów wprowadzania na rynek przewozów nowoczesnego taboru – powiedział nowy prezes Polskiego Taboru Szynowego Adam Laskowski.

Polski Tabor Szynowy Sp. z o.o. (dawniej FPW Invest) powstał w lipcu 2011 r. i wchodzi w skład Grupy Kapitałowej Agencji Rozwoju Przemysłu. Głównym celem funkcjonowania spółki jest przyspieszenie wprowadzania na polski rynek przewozów pasażerskich nowoczesnego taboru, w tym w szczególności wagonów pasażerskich (składów) spełniających oczekiwania klientów kolei.

Pod koniec ubiegłego roku H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych w Poznaniu, na zlecenie Polskiego Taboru Szynowego, przeprowadziła gruntowną modernizację 20 jednostek serii EZT EN57. Zmodernizowane pociągi, pod nazwą handlową Feniks57, są przeznaczone dla przewoźników regionalnych i aglomeracyjnych. Obecnie przechodzą etap testowania przez potencjalnych nabywców. Celem nowego prezesa jest wprowadzenie ich na rynek jeszcze w 2017 r.

Źródło: Polski Tabor Szynowy