Kontrakt obejmuje dostarczanie zautomatyzowanych pociągów i ich konserwacje przez 24 lata. Możliwie jest też dokupienie przez Wiedeń kolejnych 11 składów. Docelowo, od 2024 roku, pociągi będą automatycznie obsługiwać linię U5, ale pojazdy będą mogły również działać w trybie półautomatycznym lub ręcznym na innych liniach. Co ciekawe, maszyny będą produkowane w fabryce Siemensa znajdującej się w Wiedniu.

Pociągi zaprojektowane dla Wiednia będą pierwszymi na świecie pojazdami wyposażonymi w nowy system informacji pasażerskiej FGI Plus. System dostarcza informacje o połączeniach przed dojazdem na daną stację. Nazwy następnych stacji są wyświetlane nad każdymi drzwiami. Wyróżniają się także wnętrza, a nowe wzory na siedzeniach sprawiają, że przestrzenie są optycznie większe, ułatwiają ruch wewnątrz pociągu i nie są ograniczane żadnymi barierami. Przezroczysta szyba oddzielająca przedział od kabiny maszynisty oferuje jeszcze lepszy widok.

Ponad 90% użytych do produkcji składów materiałów jest poddawanych recyklingowi. Oświetlenie LED, wydajne ogrzewanie i klimatyzacja zapewniają niski poziom poboru energii. Podobnie jak w pociągach Inspiro, wykorzystywanych w warszawskim metrze, energia uzyskana podczas hamowania jest przesyłana z powrotem do sieci.

Dane techniczne pociągu dla wiedeńskiego metra:

  • Materiał: aluminium
  • Rozstaw szyn: 1435 mm
  • Długość ze sprzęgami: 111 220 mm
  • Szerokość wagonu: 2850 mm
  • Wysokość podłogi nad torem: 1000 mm
  • Maksymalne obciążenie osi: 10,90 ton

 

Źródło: Siemens