Moto Idea obchodzi swoje 10 urodziny. To jedna z najważniejszych konferencji motoryzacyjnych w naszym kraju. W tym roku wydarzenie skupi się na trendach i prognozach: jak daleko nam do przemysłu 4.0, czy dogonimy UE pod względem innowacyjności, ile stracimy na Brexicie i jak zmieni się branża za kilka lat? Na te pytania postarają się odpowiedzieć eksperci z czołowych zakładów motoryzacyjnych w kraju.

Co nas zbliża do Przemysłu 4.0?
Wśród prelegentów znajdzie się m.in. prezes Polskiego Związku Przemysłu Motoryzacyjnego Jakub Faryś, który przybliży stan sektora w Polsce. Ryszard Jania z NSG Group opowie o działaniach na rynku pracy i szkolnictwie zawodowym w kontekście ogólnopolskim i europejskim. To ważna kwestia, ponieważ w dynamicznie rozwijającym się sektorze automotive brakuje doświadczonej kadry.

Wiodący europejski Quality Service Provider SGP Group, skupi się na rewolucji przemysłowej i pytaniu dokąd zmierza przemysł. Firma uważa innowacje za niezbędne. W Częstochowie zainwestowała ostatnio w nowoczesne centrum jakościowe. Znalazło się w nim m.in. urządzenie do prześwietleń rentgenowskich dla przemysłu – X-Ray xIcube o mocy 350 kV.

Urządzenie wykrywa wady strukturalne i wykonuje szybkie pomiary techniką 3D. Centrum będzie mocnym wsparciem dla przemysłu motoryzacyjnego w kwestii kontroli jakości produktów – mówi Paula Koch-Biskup, PR & Marketing Manager w SGP Group. – Takie innowacyjne rozwiązania zbliżają nas do czwartej rewolucji przemysłowej, o czym będziemy rozmawiać podczas Moto Idei 2019. 

Zawrotne tempo logistyki
Rosnąca branża motoryzacyjna wymusza rozwój sektora magazynowego. Zwiększa się znaczenie Polski na mapie logistycznej Europy. Przybywa centrów logistycznych, a firmy usprawniają swoje łańcuchy dostaw.

W rezultacie wysokiego popytu aktywność deweloperska w sektorze magazynowym rośnie w niespotykanym wcześniej tempie. Zasoby nowoczesnej powierzchni logistycznej uległy podwojeniu w trakcie ostatnich 6 lat. Obecnie rynek magazynowy nie zwalnia tempa i pokonuje kolejne rekordy – mówi Joanna Sinkiewicz, partner, dyrektor Działu Powierzchni Przemysłowych i Logistycznych w Cushman & Wakefield Polska.

Cała branża w jednym miejscu
Moto Idea wyróżnia się spośród innych formułą nieformalnego spotkania. Na konferencji spotykają się zarówno duzi, jak i mniejsi producenci oraz dostawcy z całego kraju. Pierwszego dnia we wtorek odbywają się prelekcje ekspertów automotive, którzy swoje wystąpienia opierają o wieloletnie doświadczenie i przykłady rozwiązań z własnych zakładów. Wieczorem odbędzie się gala dziesięciolecia z wręczeniem branżowych nagród.

Drugi dzień zarezerwowany jest na szkolenie współorganizowane z Harvard Business Review Polska oraz ICAN Institute. Cel: podnieść zawodowe kompetencje liderów organizacji. W tym roku szkolenie poprowadzi ceniony strateg dr Witold Jankowski.

Raz w roku przedstawiciele branży motoryzacyjnej spotykają się w jednym miejscu, żeby wymienić się doświadczeniami, omówić trendy, a także poznać nowych partnerów biznesowych.

10. konferencja motoryzacyjna Moto Idea odbędzie się w dniach 2-3 kwietnia 2019 r. w Częstochowie.

Źródło: moto-idea.pl.