150 milionów ton węgla z LW Bogdanka

LW Bogdanka

Lubelski Węgiel Bogdanka, najnowocześniejsza kopalnia węgla kamiennego w Polsce, wchodząca w skład Grupy Enea, wyprodukowała 150-milionową tonę węgla handlowego.

W ciągu ponad 35 lat wyprodukowaliśmy łącznie już 150 mln ton węgla handlowego. Ta okrągła liczba pokazuje skalę działalności firmy i jej znaczenie rynkowe. Należy przy tym pamiętać, że wydobycie węgla surowego było w tym czasie odpowiednio wyższe – powiedział Sławomir Karlikowski, p.o. prezesa zarządu i zastępca prezesa zarządu ds. produkcji - kierownik ruchu Zakładu Górniczego LW Bogdanka.

To kolejny symboliczny wynik lubelskiej kopalni. Niedawno spółka informowała o tym, że w Stefanowie – na jednym z trzech pól wydobywczych Bogdanki – wyjechał szybem 2.1- milionowy skip urobku. Skip to skrzynia służąca do pionowego transportu węgla surowego zdolna pomieścić jednorazowo 40 ton urobku, czyli węgla przed procesami oczyszczania w zakładach przeróbczych.

Do aktualnej rocznej zdolności produkcyjnej lubelska kopalnia dochodziła stopniowo. W ostatnich latach roczna produkcja węgla w Bogdance wynosiła około 9 mln ton. Zgodnie ze strategią firmy, średnioroczna produkcja w latach 2016-2025 będzie wynosić 9,2 mln ton. Po trzech kwartałach 2017 udział Bogdanki w rynku sprzedaży węgla energetycznego kształtował się na poziomie 17,7% a w rynku węgla energetycznego do energetyki zawodowej na poziomie 25,5%.

Lubelski Węgiel „Bogdanka” jest jedyną kopalnią wydobywającą węgiel kamienny w Lubelskim Zagłębiu Węglowym. Spółka prowadzi eksploatację w granicach obszaru górniczego Puchaczów V, na terenie o powierzchni 73 km2. Posiada trzy pola wydobywcze: w Bogdance, w Nadrybiu i w Stefanowie. Jesienią 2017 roku spółka otrzymała od Ministra Środowiska koncesję na wydobycie węgla kamiennego ze złoża Ostrów w obszarze górniczym Ludwin.

Źródło: LW Bogdanka

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę