30% mniejsze zużycie narzędzi

Carl BECHEM

 

Badania przeprowadzone w branży obróbki metali wykazały, że koszty środka smarującego (chłodziwa) stanowią raptem 10% kosztów narzędzi. Jednak zastosowanie właściwego środka chłodząco-smarującego znacząco wpływa na stopień zużycia narzędzi, a tym samym ich koszt, który można zredukować aż o 30%.

Globalizacja i konkurencja (w dużej mierze cenowa) firm na światowych rynkach wymuszają optymalne wykorzystanie dostępnych środków w celu obniżenia kosztów produkcji. Dotyczy to także środków chłodziąco-smarujących. Tego rodzaju środki mieszalne z wodą muszą spełnić wiele wymagań, takie jak transport ciepła, zmniejszenie tarcia, transport wiórów, ochrona antykorozyjna oraz długa trwałość. Przedsiębiorstwo Carl BECHEM GmbH w ścisłej współpracy ze znanymi producentami działającymi w branży obróbki metali opracowało nowe, wysoko wydajne emulsje, które zastosowane w procesie obróbczym pomagają obniżyć zużycie narzędzi o 30%.

Firma Carl BECHEM tworząc nowe środki, opierała się na wynikach testów laboratoryjnych. Dane zebrane w testach przekazano do działu rozwoju, który wykorzystał je w praktyce. W ten sposób stworzono produkty takie, jak BECHEM Avantin 331 S do obróbki stali nierdzewnej i BECHEM Avantin 361 I do aluminium.

Stosując kontrolę zużycia narzędzi, udowodniono, że w trakcie najcięższej obróbki stali o dużej wytrzymałości, jak np. głębokie wiercenie, najlepsze rezultaty daje BECHEM Avantin 331 S. Z kolei BECHEM Avantin 361 I wyjątkowo dobrze sprawdza się przy wymagającej obróbce aluminium, jak formowanie gwintów, tworząc najlepsze powierzchnie przy najniższych chropowatościach otworów.

Wyłącznym partnerem firm Carl BECHEM GmbH w zakresie obróbki wiórowej jest firma EUROFLUID Krawczyk Sp. j. z siedzibą w Kielcach.


www.eurofluid.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę