350 lat Saint-Gobain

W bieżącym roku Saint-Gobain obchodzi 350. rocznicę powstania. To niezwykła okazja, którą Grupa zamierza celebrować przez cały 2015 rok, obfitujący w liczne jubileuszowe wydarzenia promujące jej historię i prezentujące wizję jej przyszłości. Obchody rozpoczęły się w dniu 9 stycznia w Szanghaju (Chiny) i zakończą w listopadzie 2015 roku.

Utworzenie firmy w roku 1665 to zasługa króla Ludwika XIV oraz Jean-Baptiste Colberta. To najstarsza firma notowana w indeksie Giełdy Paryskiej CAC 40. Tak długo może działać jedynie firma, która potrafi dostosowywać się do oczekiwań rynku i Saint-Gobain jest tego znakomitym przykładem. Od czasu otwarcia pierwszych zakładów poza Francją (najpierw w Niemczech w latach 50. XIX wieku) firma rozwinęła się w międzynarodową grupę, która dzisiaj prowadzi działalność w 64 krajach. Dostarcza produkty i rozwiązania dla sektora budowlanego, których zadaniem jest minimalizacja szkodliwych wpływów na środowisko naturalne, poprawa efektywności energetycznej i zwiększenie komfortu użytkowników. Saint-Gobain jest jednym ze 100 najbardziej innowacyjnych przedsiębiorstw na świecie. 

- Jubileusz ten jest szansą i okazją, aby przypomnieć wszystkim o sile organizacji, jaką zbudowaliśmy w ciągu 350 lat działalności i 350 lat nieustających innowacji. Nasze doświadczenie pozwala nam rozumieć znaczenie i skupiać się na działaniach długoterminowych. Zapewnia nam ono również determinację i elastyczność umożliwiającą dostosowywanie się do nieustannie zmieniającego się świata. Historia Saint-Gobain jest dowodem, że firma nieustannie przesuwała granice i podejmowała nowe wyzwania, współtworzyła nowe technologie. Gdy patrzymy na naszą przeszłość oraz na nasze miejsce w świecie współczesnym, wierzymy, że istnieje wiele powodów, by wierzyć w przyszłość. Dlatego też obchodzimy ten jubileusz skoncentrowani na przyszłości i innowacji – mówi Pierre-André de Chalendar, prezes i dyrektor generalny Grupy Saint-Gobain.

Program obchodów 350-lecia Saint-Gobain przewiduje wiele spektakularnych wydarzeń.

Pierwszym z nich są Futurystyczne podróżujące pawilony. Otwarte dla publiczności, będą prezentować innowacyjne osiągnięcia Grupy i jej wyjątkową wiedzę i doświadczenie w zakresie materiałów budowlanych. Pawilony oferujące zwiedzającym doznania sensoryczne i artystyczne będą pokazywane w czterech miastach świata:

  • Szanghaju (Chiny) w styczniu,
  • São Paulo (Brazylia) w kwietniu,
  • Filadelfii (Stany Zjednoczone) w czerwcu,
  • Paryżu (Francja) w październiku.

 

Futurystyczne podróżujące pawilony Saint-Gobain to cztery sześciany, zbudowane z użyciem materiałów produkowanych przez marki Saint-Gobain. Każdy pawilon odwołuje się do jednego z ludzkich zmysłów, stą d ich nazwy: Patrz, Słuchaj, Baw się kolorami i Twórz.

Poza czterema pawilonami „zmysłowymi”, Saint-Gobain przygotował również pawilon „reprezentacyjny”, w którym odwiedzający mogą lepiej poznać wartości, historię, i misję Grupy. Oprócz prezentacji oferty, sześcian wyróżnia ciekawa interaktywna wystawa, która umożliwia wirtualny spacer po historii Saint-Gobain i światowego przemysłu.

 

Prezentacja pawilonów znajduje się na oficjalnym kanale YouTube Saint-Gobain.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę