4D Quench® – nowoczesna alternatywa dla hartowania w prasach

Udostępnij:

4D Quench® to przełomowy system próżniowej obróbki cieplnej firmy SECO/WARWICK przeznaczony do indywidualnego hartowania w azocie pojedynczych elementów.

Urządzenia do hartowania 4D Quench® to rozwiązanie dla tych, którzy chcą istotnie podnieść jakość i efektywność produkcji elementów przekładni mechanicznych. Hartowanie części, w technologii „4D”, istotnie minimalizuje ryzyko odkształceń. Rozwiązanie to pozwala na eliminację procesu hartowania w prasach wraz z jego wadami – podkreśla Maciej Korecki, Wiceprezes Segmentu Pieców Próżniowych w SECO/WARWICK.

System 4D Quench® wykorzystuje opatentowane rozmieszczenie dysz chłodzących okalających części, zapewniających jednorodny przepływ gazu chłodzącego ze wszystkich stron: zarówno z góry, z dołu, jak i z boku – tzw. chłodzenie „3D”. Dla uzyskania najlepszej możliwej jednorodności hartowania, część obraca się na stole – następuje tzw. hartowanie „4D”, a kosztowny hel czy olej jest zbędny.

Dlatego też mówi się, że innowacyjny system hartowania 4D Quench® rozwiązuje dotychczasowe problemy hartowania poprzez:


/ Kontrolę i redukcję zniekształceń podczas hartowania;
/ Najwyższą precyzję i powtarzalność wyników.
/ Eliminację IGO;
/ Brak utleniania / brak powietrza;
/ Doskonałą powierzchnię części;
/ Dużą wydajność produkcji;
/ Elastyczną produkcję, uruchomienie i wyłączenie na żądanie;
/ Pełną automatyzację, integrację z linią produkcyjną;
/ Badanie każdej części i 100% możliwość śledzenia;
/ Brak udziału i wpływu człowieka;
/ Hartowanie w azocie, które jest tak samo szybkie jak w oleju (olej i hel są zbędne);
/ Eliminację armatury do obróbki cieplnej i logistyki materiałów;
/ Eliminację zanieczyszczenia olejem i parami oleju (bezpieczeństwo i ekologia);
/ Eliminację myjek i substancji chemicznych;
/ Eliminację promieniowania wysokiej temperatury i ryzyka pożaru.

System 4D Quench® to idealne rozwiązanie dla:
/ Przemysłu motoryzacyjnego (skrzynia biegów, łożyska);
/ Przemysłu maszynowego;
/ Przemysłu lotniczego.

Źródło: Artykuł sponsorowany (SECO/WARWICK)


Udostępnij:

Drukuj


MM