6. ULT-Symposium już za nami

ULT

Podczas organizowanego w dniach 8-9 maja br. Sympozjum firma ULT przedstawiła wiele zagadnień z tematyki utrzymania czystości powietrza podczas obróbki laserowej oraz additive manufacturing w metalu.

Wykłady dotyczyły między innymi bezpieczeństwa BHP podczas laserowej obróbki metali, tworzyw sztucznych oraz materiałów organicznych.

Sporo uwagi poświęcono również na zagadnienia związane z drukiem przyrostowym 3D w metalu, w tym na skutecznym i bezpiecznym filtrowaniu takiego procesu, bezpieczeństwie obchodzenia się z proszkiem do drukowania i jego ewentualnym wpływie na pracowników przebywających w tym samym pomieszczeniu, w którym następuje jego przesypywanie.

Ponadto podczas Sympozjum poruszono kwestię nowo wchodzących norm filtrów powietrza, które zaczną obowiązywać od czerwca 2018 r. Mowa tu o normie ISO 16890, która zastąpi obecną normę EN 779. Norma ISO 16890 jest nową globalną normą dotycząca testowania i klasyfikacji filtrów powietrza oraz zastępuje dotychczas istniejącą normę EN779:2012.

Jest to duża zmiana w sposobie ewaluacji filtrów powietrza. Nowa norma określi wydajność filtrów w oparciu o cząstki stałe PM1, PM2,5 oraz PM10. Światowa Organizacja Zdrowia i inne podobne instytucje będą stosować taką klasyfikację filtrów.

Kolejnym ciekawym tematem była Augmented Reality (rozszerzona rzeczywistość) w Przemyśle 4.0. Przedstawiono wiele przykładów, jak technologia ta pomoże w projektowaniu linii produkcyjnych, a następnie w samym procesie produkcyjnym oraz w serwisowaniu maszyn.

W sympozjum wzięli udział partnerzy z Polski z takich firm jak DS Laser z Częstochowy, Laser Pro z Wrocławia, Laser Projekt 2000 z Warszawy i Frankonia Polska z Dzierżoniowa.

Źródło: ULT

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę