Siemens przekazał 22 pociągi metra dla Bangkoku

Siemens

Dwie firmy Siemens Mobility oraz turecka Bozankaya przekazały już wszystkie 22 składy metra dla stolicy Tajlandii – Bangkoku. Z początkiem grudnia 2019 r. pociągi kursują już także na niedawno ukończonym odcinku trasy linii zielonej między stacjami Kheha i Kasetsart Uniwersytet w ramach system Skytrain.

BTSC złożyło zamówienie w konsorcjum Siemens Mobility i Bozankaya na zbudowanie i dostarczenie 22 czteroczłonowych pociągów metra w maju 2016 r. Kontrakt obejmuje także 16-letni serwis wózków, trakcji, systemów hamulcowych i zapasowych jak również zarządzanie projektem, pracami inżynieryjnymi i projektowymi.

- System BTS Skytrain to dla nas bardzo ważny projekt: to pierwszy system transportu publicznego wykonany w stolicy Tajlandii przez Siemens Mobility. Firma dostarczyła ten napowietrzny system jako projekt ‘pod klucz’. Zapewniamy pełny zakres usług systemowych od pierwszego kontraktu niemalże 20 lat temu i będziemy dalej współpracować gwarantując, ponad 99 % dostępność pociągów na obecnych trasach każdego dnia. Razem z nowymi pociągami, przepustowość linii zielonej zwiększy się do ponad jednego miliona pasażerów dziennie przy zachowaniu optymalnego komfortu pasażerów- wyjaśniła Sabrina Soussan, szefowa Siemens Mobility.

Inwestycja jest częścią inicjatywy BTSC mającej na celu zapewnienie większej liczby pociągów na linii zielonej oraz jej przedłużeniom na wschód i północ. Pociągi charakteryzują się maksymalną prędkością 80 km/h, oferują 112 miejsc siedzących oraz 1460 stojących przy maksymalnym obciążeniu. Oprócz pociągów, Siemens Mobility dostarczy również system elektryfikacyjny dla linii zielonej metra.

Siemens przekazał 22 pociągi metra dla Bangkoku zdjęcie w treści artykułu

Źródło: Siemens

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę