automatica 2018: Wzrost we wszystkich dziedzinach

automatica

Targi automatica, które odbędą się w dniach 19-22 czerwca br. w Monachium, już teraz zajmują większą powierzchnię wystawienniczą niż w 2016 r. Wzrost powierzchni wystawienniczej wśród międzynarodowych wystawców wynosi 16%, a wzrost wystawców występujących po raz pierwszy o 12%, w tym znajdują się firmy Dürr Systems, Rollon, Siasun Robot, Siemens, Sumitomo, TÜV SÜD, Volkswagen i Wago Kontakttechnik.

Według danych Międzynarodowej Federacji Robotyki International Federation of Robotics (IFR), światowa sprzedaż robotów w 2016 r. wzrosła o 18% do 13,1 miliarda dolarów i wyniosła 294.312 (+16%).

Patrick Schwarzkopf, prezes VDMA Robotics + Automation, dostrzega olbrzymi potencjał gospodarczy i społeczny: – To nie przypadek, że robotyka i automatyka się rozwijają: są siłą napędową dla cyfrowej, sieciowej produkcji z wyższą wydajnością i zwiększoną konkurencyjnością. W inteligentnej fabryce człowiek pozostaje w centrum i ściśle współpracuje z maszynami. Stanowiska pracy stają się bardziej wydajne, ergonomiczne i atrakcyjne.

Dzięki zagadnieniom na temat trendu cyfrowej transformacji w produkcji, kolaboracji człowiek-robot i robotyki serwisowej, targi automatica wnoszą wkład w organizację pracy 4.0 – w której człowiek ponosi większą odpowiedzialność niż kiedykolwiek wcześniej. Zagadnienia te staną się na targach namacalne i konkretne.

Cyfryzacja w produkcji
Poprzez symulację maszyn i systemów łączy się wirtualny i realny świat produkcji. Tym samym udział firmy Siemens, jednego z wiodących dostawców rozwiązań przemysłu 4.0, jest kamieniem milowym w merytorycznym rozwoju automatyki.

Ralf-Michael Franke, dyrektor generalny Factory Automation w firmie Siemens, podkreśla: – Na targach automatica chcemy przede wszystkim pokazać, jak na transformacji cyfrowej mogą skorzystać zakłady przemysłowe każdej wielkości – przez cały łańcuch wartości, od projektu produktu, planowania produkcji przez inżynierię procesową po nowe usługi. Ponadto w oparciu o konkretne rozwiązania zaprezentujemy integrację robotyki w budowie maszyn.

IT goes automatica
Cyfryzacja jest od dawna uznawana za kluczowy czynnik konkurencyjności i zrównoważonego sukcesu. Z własnym zakresem tematycznym IT2Industry targi automatica obejmują wszystko od robotyki i automatyki, przez technologie informacyjne, aż po przetwarzanie w chmurze i duże zbiory danych. Te bardzo istotne treści zostaną omówione w obszarze wystawy Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych ICT, jak również na forum IT2Industry. Ponownie w ramach targów automatica będzie miało miejsce wydarzenie OPC Day Europe 2018.

Nowość: Kongres Automobile Production od 18 do 19 czerwca
We współpracy z Automobile Production targi automatica po raz pierwszy staną się gospodarzem kongresu Automobile Production „W drodze do autonomicznej produkcji“, który w tym roku będzie się koncentrował na wpływie cyfryzacji i sztucznej inteligencji na produkcję pojazdów.

Orientacyjna wiedza dla użytkowników i ekspertów
Forum automatica zapewnia cenny transfer know-how. Od wizji do konkretnej realizacji w praktyce: wykłady i dyskusje odzwierciedlają aktualne trendy panujące w branży oraz prognozy skierowane w przyszłość.

Światowa Wiodąca Konferencja Robotyki International Symposium on Robotics (ISR) 2018 odbędzie się w dniach od 20 do 21 czerwca w ramach targów automatica. Przeszło 150 prelekcji zapewni wgląd w najnowsze supernowoczesne technologie robotyki.

Projekty UE, robotyka serwisowa, startupy i Makeathon
Hala B4 stanie się miejscem innowacji i przyszłości targów automatica. Obok targów IT2Industry odbędą się prezentacje na żywo rozwiązań z zakresu robotyki serwisowej. Zostaną zaprezentowane dwa projekty europejskie: ROBOTT-NET oraz European Robotics Challenge (EUROC). Ponadto Makeathon i powierzchnia wystawiennicza startupów stanowić będzie centralny punkt spotkań służący promocji młodego pokolenia i młodych przedsiębiorców z dziedziny robotyki i automatyzacji.

Źródło: automatica

Galeria artykułu

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę