Automaty spawalnicze Promotechu w Moskwie i Hanowerze

Promotech

Rozbudowaną wycinarkę MCM i nowy portal spawalniczy prezentował Promotech na międzynarodowych targach w Moskwie i Hanowerze. To początek targowej ekspansji białostockiej spółki.

Międzynarodowe Targi Spawalnicze Weldex-Rossvarka 2014 w Moskwie to wybitnie specjalistyczna i jedna z ważniejszych imprez branży spawalniczej nie tylko w Rosji, ale także na świecie. W tym roku Promotech prezentował tam swoje najnowsze urządzenia do spawania i cięcia – m.in. MCM - automat do wycinania otworów i spawania oraz nowatorskie wózki spawalnicze.

– O ile nasze wózki już funkcjonują na rosyjskim rynku i ich sprzedaż utrzymuje się na stabilnym poziomie, o tyle MCM to tam zupełna nowość – mówi Marek Siergiej, prezes Promotechu. – Nasz rosyjski dealer prezentował na targach możliwości automatu, rozbudowanego o nowe aplikacje, umożliwiające wykorzystanie go nie tylko w przemyśle wiatrowym, lecz także w innych branżach, m.in. w energetyce i w przemyśle stoczniowym. Urządzenie wzbudzało duże zainteresowanie, a wręcz niedowierzanie, bo dotychczas te prace były tam wykonywane ręcznie i taki automat jest przełomowym rozwiązaniem.

Po targach przez kilka miesięcy dealer Promotechu będzie organizował pokazy pracy maszyny MCM dla firm najbardziej zainteresowanych jej kupnem, głównie dla zakładów produkujących duże zbiorniki zarówno ciśnieniowe, jak i objętościowe. Urządzenie może być wykorzystywane w branży naftowej, gazowej, przetwórstwa ropy, a także transportowej.

- Liczymy na to, że MCM – jako nowość na tamtym rynku – spowoduje wartościowy wzrost naszych obrotów z Rosją – dodaje Marek Siergiej. – Poza tym nasze urządzenia były już pokazywane w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Ameryce Północnej, pracują tam i nie widzimy powodów, by nie sprzedawać ich na rynki Europy Środkowej i Wschodniej.
Z kolei podczas Międzynarodowych Targów Technologii Obróbki Blach - Euroblech w Hanowerze Promotech pokazał m.in. swoje nowości - ukosowarkę do obróbki blach i rur ze stali nierdzewnych oraz dotychczas nie prezentowany na targach za granicą - portal spawalniczy typu WA (Welding Arm) do spawania ram lokomotyw, naczep samochodowych oraz belek konstrukcyjnych, stosowanych m.in. przy budowie konstrukcji stalowych, np. mostów.

– Mamy kilka instalacji tych urządzeń w Polsce oraz kilka nowych zamówień z kraju i teraz możemy w oparciu o nabyte doświadczenie oferować ten produkt na eksport - mówi Andrzej Twarowski, szef marketingu Promotechu.
Maszyna posiada pięć osi sterowanych numerycznie z systemem automatycznej korekcji położenia palnika względem złącza spawalniczego.

– Jednak najważniejszą cechą portali spawalniczych opracowaną przez pion rozwoju Promotechu jest możliwość automatycznego sterowania parametrami spawania, tj. komunikacji ze spawarkami w trakcie procesu spawania – tłumaczy Andrzej Twarowski. - Taka możliwość zapewnia powtarzalną, bardzo wysoką jakość spoin, pozwalając jednocześnie na zwiększenie szybkości spawania bez konieczności przerywania procesu, co znacznie zwiększa wydajność stanowiska spawalniczego.

Ta nowość wzbudziła największe zainteresowanie firm z Ameryki Południowej - Chile, Argentyny, Brazylii i Kolumbii, a także z Rosji i Niemiec, czy Algierii. Z kolei o wózki i ukosowarki Promotechu pytali potencjalni klienci spółki z ‎wielu krajów europejskich, ale też z Libanu, ‎Kolumbii i Peru. Wycinarkami MCM interesowały się firmy z Australii, Turcji Niemiec i Rosji

– Było też mnóstwo ofert współpracy ze strony firm handlowych na rynkach, na których już mamy swoich dystrybutorów, a także od nowych firm, chętnych do nawiązania współpracy - z Hiszpanii, Libanu czy z Iraku – dodaje Andrzej Twarowski. – Podsumowując, warto było się wystawić się na tych targach, a byliśmy tu po raz pierwszy. Udział w Euroblech wzmocnił rozpoznawalność marki Promotech w skali globalnej i ugruntował naszą pozycję wśród firm z branży urządzeń do obróbki metalu, cięcia i spawania. Podczas kolejnej edycji pokażemy się z jeszcze większym stoiskiem i szerszą ofertą.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę