Biblioteka Narodowa we Francji wybiera Emerson

© Emerson

Udostępnij:

Największa biblioteka Francji, będąca przy tym jedną z najważniejszych na świecie, wybrała rozwiązanie napędu i silników Emerson w celu maksymalnego zwiększenia sprawności modułów klimatyzacyjnych.

Biblioteka Narodowa Francji (BnF) poszukiwała dostawcy systemów napędu, który jednocześnie mógłby oferować wiedzę i usługi. Zbiory biblioteki BnF są unikalne w skali świata, zawierają czternaście milionów książek i czasopism, a także manuskrypty, wydruki, fotografie, mapy i wykresy, zapisy nutowe, monety, medale, archiwa dźwiękowe, filmy, materiały multimedialne, dekoracje sceniczne, kostiumy i wiele innych. I ciągle jest ich więcej.



Bibliotekę odwiedza ponad milion gości rocznie, a cyfrowa Gallica oferuje bezpłatny dostęp do ponad trzech milionów dokumentów.

Właściciele biblioteki byli świadomi potrzeby utrzymywania skrajnie niezawodnego systemu klimatyzacji, aby chronić te skarby i przyjmować tak wielu gości. Z takimi celami zdefiniowano wstępny projekt: wymienić asynchroniczne zespoły o zmiennej prędkości na nowy system napędowy, który służyłby do zasilania pompy klimatyzacji odpowiedzialnej za obsługę połowy sal czytelniczych w bibliotece.

- Wyniki badań optymalizacji energii w szczególności wykazały, że sprawność pracy systemu spadła do jedynie 50% w zimie. Obliczenie zwrotu kosztów inwestycji pokazało, że dużo sensowniej byłoby zamienić asynchroniczny system napędowy na wysokowydajną technologię synchroniczną Dyneo® pochodzącą od Leroy-Somer - komentuje Jérôme Hardy z GED ADREM, partnerskiej firmy w sieci usługowej Leroy-Somer.

Aby poradzić sobie ze zmiennym momentem obciążającym pompy (określanym także jako moment kwadratowy) oraz urządzeniami wentylacji, firma Emerson wprowadziła rozwiązanie wykorzystujące silnik Leroy-Somer Dyneo LSRPM 250 (85 kW) i moduł napędowy o zmiennej prędkości Control Techniques Unidrive M600.

Silnik synchroniczny z magnesem stałym jest dobrze przystosowany do tego typu zastosowań i oferuje poprawioną sprawność do 96% w całym zakresie prędkości roboczych. Kolejną zaletę pod kątem kosztów można zawdzięczać bezczujnikowemu sterowaniu. Ta funkcja wbudowana w moduł napędowy Unidrive M symuluje wejście kodera z wysokim poziomem dokładności.

- Dzięki temu rozwiązaniu nie tylko eliminujemy koszt kodera, ale także ograniczamy liczbę komponentów i tym samym możliwości awarii - dodaje Jérôme Hardy.

Od teraz sprzęt jest monitorowany, w szczególności za pośrednictwem analizy wibracji, a wynikowe dane są porównywane z danymi zebranymi podczas przekazania do eksploatacji. Dzięki temu łatwiej jest wykryć dryf oraz przedwczesne i nadmierne zużycie.



Oryginalne silniki, również Leroy-Somer, zostały wyremontowane i zatrzymane jako zapasowe. Zespół jest połączony z systemem zarządzania budynkiem BMS (Building Management System), zautomatyzowanym i scentralizowanym systemem nadzoru, który wyznacza nastawę szybkości. Kolejną fazą będzie przeprowadzenie badania wydajności energetycznej centralnych systemów uzdatniania powietrza i wymiana rozwiązania napędu. W nadchodzących latach przewidziane są także kolejne środki modernizacji systemu.

Źródło: Mepax

Udostępnij:

Drukuj



MM




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również