Blisko 400 uczestników wzięło udział w konferencji AutoEvent 2018

Materiały prasowe

Pod koniec czerwca w hotelu OSSA w Rawie Mazowieckiej odbyło się coroczne spotkanie firm z sektora automotive. Jak przekonują organizatorzy konferencji AutoEvent, o której mowa, zakończyła się ona sukcesem organizacyjnym, merytorycznym i biznesowym.

Branżowa konferencja AutoEvent organizowana jest przez Polską Izbę Motoryzacji nieprzerwanie od 2005 r. Uczestnikami tego największego corocznego spotkania są przedstawiciele firm dostarczających części i komponenty do produkcji nowych samochodów (na tzw. pierwszy montaż), czyli TIER 1, TIER2, TIER3 oraz OEM, firmy zajmujące się produkcją i dostarczaniem materiałów i fabrykatów, maszyn, urządzeń, narzędzi, robotów, automatyki i oprogramowania dla przemysłu, a także firmy świadczące takie usługi jak: transport, logistyka, pośrednictwo w poszukiwaniu zasobów ludzkich, finansowanie działalności, kontrola jakości czy certyfikacja produktów i usług. W tym roku w konferencji wzięło udział ponad 350 uczestników.

Dzień pierwszy konferencji AutoEvent 2018 został zdominowany przez tematykę związaną z perspektywami rozwoju przemysłu motoryzacyjnego w Polsce, a konkretnie niskoemisyjnością, elektromobilnością i napędami alternatywnymi, produkcją w realiach rewolucji przemysłowej oraz wymaganiami producentów samochodów w stosunku do dostawców. Tematyka ta prezentowana była w ramach indywidualnych wystąpień jak również paneli dyskusyjnych.

 

Dużą wartość merytoryczną miał wykład prof. Jerzego Hausnera „Sytuacja i perspektywy rozwoju polskiej gospodarki na tle procesów gospodarczych zachodzących w Europie i na świecie”, dotyczący przyszłości w ogóle oraz zmian zachodzących na świecie. Dużym zainteresowaniem cieszył się multimedialny pokaz firmy 3M „3M – historia jednego samochodu”, w trakcie którego Marcin Domański, specjalista ds. rozwoju rynku 3M w barwny sposób zaprezentował szeroki wachlarz produktów i komponentów, które posiada w swojej ofercie ten koncern.

Pierwszego dnia przedstawiono także tzw. Listę TOP 30, czyli ranking największych pod względem przychodów ze sprzedaży producentów z branży motoryzacyjnej z większościowym kapitałem polskim. Przedstawił ją Wojciech Żuk, dyrektor sektorów z Banku Zachodniego WBK, który obok Polskiej Izby Motoryzacji i Bisnode, jest jednym z inicjatorów wspomnianego zestawienia. Pierwsze miejsce sprzed roku utrzymała Grupa BORYSZEW, drugą pozycję zachowała firma SOLARIS BUS&COACH S.A. a na trzeciej uplasowała się Grupa WIELTON S.A. Na kolejnych miejscach były zazwyczaj nieznaczne przesunięcia, ale pojawiło się również kilka nowych firm, jak np.: TEMA Sp. z o.o. Sp.k.; ZASŁAW TSS Sp. z o.o. Sp. k., METCHEM Sp. z o.o. czy AMZ KUTNO S.A.

 

Podczas uroczystej gali w restauracji Starówka rozstrzygnięte zostały także plebiscyty organizowane przez PIM oraz konkursy partnerów. Nagrodę w kategorii „Menedżer Roku 2018” za wieloletni i konsekwentny wkład w rozwój polskiego przemysłu motoryzacyjnego otrzymał Tomasz Kuszła, prezes zarządu Spółdzielni Pionier. Natomiast nagrodę w kategorii „Inwestycja Roku 2018” za uruchomienie linii do produkcji silnika benzynowego TNGA 1,5 l oraz 2,0 l została przyznana firmie Toyota Motor Industries Poland w Jelczu-Laskowicach, którą odebrał Zbigniew Oczkowski, general manager. Dodatkowo PIM uhonorowała firmę Geo Globe Polska, która od 25 lat z sukcesami prowadzi działalność, realizując śmiałe wizje rozwoju. Nagrodę odebrali Dobrochna Kochańska i Maciej Szewczyk.

Z racji, że 2018 r. jest również jubileuszowym rokiem dla Volkswagen Poznań, dyplom uznania trafił do rąk pracowników firmy: Marty Miśkiewicz, Małgorzaty Podskarbi, Michała Ilnickiego oraz Michała Walkowiaka.

 

Drugi dzień AutoEventu to kilka godzin wykładów oraz rozmowy kooperacyjne B2B, których w tym roku odbyło się ponad 300. Część konferencyjna dotyczyła współpracy z instytucjami edukacyjnymi i badawczymi w celu przygotowania systemu kształcenia pod potrzeby przyszłej, zaawansowanej technologicznie gospodarki. Warto zaznaczyć, że to właśnie PIM, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna oraz Związek Pracodawców Motoryzacji i Artykułów Przemysłowych są inicjatorami Sektorowej Rady ds. Kompetencji "Motoryzacja i Elektromobilność". Głównym celem tego projektu jest wypracowanie rozwiązań i dopasowanie systemu kształcenia do zapotrzebowania sektora, angażując środowisko biznesu, edukacji oraz administracji, bazując jednocześnie na doświadczeniach tych środowisk, wynikach badań i pozyskanych informacjach zwrotnych.

Prezes PIM Roman Kantorski w prezentacji przestawił założenia działania Sektorowej Rady. Następnie Ryszard Jania, prezes zarządu Pilkington Automotive Poland omówił działania Wschodniego Klastra Motoryzacyjnego oraz program „DRIVES” - Europejski Projekt Unifikacji Kształcenia

Drugiego dnia odbył się również warsztat dotyczący wpływu mechanizmu podzielonej płatności na płynność przedsiębiorstw, podczas którego eksperci opowiedzieli o nowych wyzwaniach związanych z planowaniem przepływów pieniężnych w spółkach oraz innych skutkach nowelizacji przepisów z perspektywy finansów i organizacji przedsiębiorstw.

Przez dwa dni AutoEventowi towarzyszyła wystawa targowa, podczas których firmy promowały swoje produkty i usługi.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę