Branża i KOMPOZYT-EXPO® razem od 10 lat

Targi w Krakowie

Branża kompozytowa od wielu lat rozwija się bardzo dynamicznie i stabilnie. Wynika to z rosnącego zapotrzebowania na produkty i półprodukty kompozytowe. Jednak jest to tylko część sektora, który jest wspierany przez przetwórców, dostawców, badaczy i inżynierów. Wokół kompozytów zbierają się także branże motoryzacyjna, budowlana i kolejowa, a stałe zlecenia ciągle napędzają rynek. Pojawia się pytanie — czy polski przemysł jest gotowy, żeby znaleźć tam dla siebie wystarczająco dużo miejsca i by na tym zarobić?

Odpowiedzią na to pytanie są Międzynarodowe Targi Materiałów, Technologii i Wyrobów Kompozytowych KOMPOZYT-EXPO®, 8-9 października w EXPO KRAKÓW. W tym roku odbędzie się już ich dziesiąta edycja. Z jednej strony to doskonała okazja do świętowania, z drugiej to czas podsumowań i snucia planów na najbliższe lata.

Wizja przyszłości rysuje się w pięknych barwach, choć jak przyznaje Ewa Woch, wiceprezes Targów w Krakowie: – Każdego roku przed nami staje wielkie wyzwanie i tylko dzięki intensywnej pracy udaje się nam sprostać rosnącym wymaganiom sektora, który widzi w KOMPOZYT-EXPO® idealne miejsce do zdobywania kolejnych klientów, zamówień i projektów. Jesteśmy bowiem w gronie takich państw, jak Niemcy i Wielka Brytania, które stale rozwijają produkcję materiałów kompozytowych. Te tendencje widać szczególnie dobrze na naszych targach.

Z jednej strony rozpędzona branża pozytywnie wpływa na zainteresowania targami, z drugiej to właśnie podczas KOMPOZYT-EXPO® Polscy i Europejscy liderzy mają niepowtarzalną okazję do wychwycenia nowych nurtów. Tegoroczny panel referatowy nie bez powodu nosi nazwę „Nauka dla Przemysłu”. Będzie on dotyczyć trzech tematów. Rozpocznie się od zagadnień ekologicznych, a konkretnie recyklingu tworzyw kompozytowych. Drugi, równie istotny blok, poruszy tematy związane z kompozytami polimerowymi. Tematami przewodnimi będą modyfikacje i innowacje w zakresie rozwoju tworzyw na bazie żywic. Ostatnia część sesji referatowej to prelekcje związane z kompozytami metalowymi i ceramicznymi oraz ich produkcją. Podczas KOMPOZYT-EXPO® będzie można także wziąć udział w strefie warsztatowej, która będzie rozjaśniać, jakie trendy i innowacje panują w branży, czyli między innymi: technologie czyszczenia suchym lodem, nowe kompozyty w branży automotive czy zaawansowane technologie lekkie. O jakość wystąpień możemy być spokojni, nad strefą warsztatową czuwa Polski Klaster Technologii Kompozytowych. Łącznie, podczas KOMPOZYT-EXPO®, przygotowano dla wystawców i zwiedzających 26 wystąpień prowadzonych przez naukowców, specjalistów i liderów branży.

{% $box_foto_prawy_3 %}Tegoroczne Targi KOMPOZYT-EXPO® to także okazja do świętowania. Przed nami jubileuszowa, dziesiąta edycja. – Na przestrzeni 10 lat swoją ofertę zaprezentowało ponad 1600 firm z całego świata, a targi odwiedziło ok. 23 tys. zwiedzających – podsumowuje krótko Dorota Gurgul. – Z okazji dekady istnienia KOMPOZYT-EXPO® stworzyliśmy reportaż „Sites of compoSITES”, w którym uhonorowaliśmy największych Polskich potentatów, którzy są z nami od początku. To pierwszy taki reportaż kierowany do szerokiej grupy odbiorców. Ten materiał pokazuje jak wiele do zaoferowania ma polska branża kompozytów. Mamy potężny przemysł, nowoczesne roboty i doskonałe technologie. Polski przemysł ma się doskonale i sprzedaje na całym świecie. Jesteśmy ważnym graczem na rynku światowym.

Podczas oficjalnego otwarcia KOMPOZYT-EXPO® zaprezentujemy różne oblicza kompozytów. Zaczniemy od wyżej wspomnianego reportażu, a tuż po nim na scenie pojawi się gość specjalny – Przemysław Świercz, kapitan Reprezentacji Polski w AMP Futbolu oraz mówca motywacyjny. Wystąpi on z prelekcją, która będzie jednocześnie potwierdzeniem tego, że kompozyty mają wiele oblicz i realnie zmieniają życie. Na zakończenie oficjalnego otwarcia przygotowaliśmy niespodziankę w postaci okazji do wygrania koszulki reprezentacyjnej Kamila Grosickiego ofiarowanej przez AMP Futbol.

Źródło: Targi w Krakowie

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę