CAF Power & Automation zacieśnia współpracę z Maxwell Technologies

Maxwell

CAF Power & Automation wybrało firmę Maxwell Technologies jako dostawcę systemu zasilania dla pojazdów szynowych nie korzystających z przewodów trakcyjnych.

Maxwell Technologies ogłosił, że jego ultrakondensatory zostały wybrane jako standardowy komponent systemu ACR (Rapid Charge Accumulator) stosowanego w lekkich pojazdach szynowych produkowanych przez firmę CAF Power & Automation. Spośród najnowszych projektów firmowanych przez CAF, system gromadzenia energii ACR znajdzie zastosowanie w pierwszej w 100% pozbawionej przewodów trakcyjnych linii kolejowej budowanej obecnie w Kaohsiung na Tajwanie oraz w nowych tramwajach jeżdżących po dotychczasowym torowisku w Tallinie w Estonii, mających zmniejszyć ilość zużywanej energii.

Technologia pojemnościowa pozwala realizować źródła zasilające o dużej gęstości energii w aplikacjach z zakresu transportu szynowego. Ultrakondensatory z oferty Maxwell nadają się szczególnie do zastosowań w lekkich pojazdach szynowych ze względu na możliwość szybkiego gromadzenia i oddawania energii. Firma CAF wybrała produkty Maxim właśnie ze względu na możliwość łatwego odzyskiwania energii przy częstym hamowaniu pojazdów, bez potrzeby instalowania nieestetycznych, napowietrznych przewodów trakcyjnych. Przewiduje się, że dzięki ultrakondensatorom Maxim, stanowiącym część opracowanego przez CAF systemu ACR, uda się ograniczyć zużycie energii nawet o 30%.

- Na rynku globalnym istnieje obecnie ogromne zapotrzebowanie na nowe, innowacyjne technologie energetyczne i nie przewidujemy, żeby ten trend miał ulec spowolnieniu w ciągu kilku najbliższych lat - komentuje Harkaitz Ibaiondo, dyrektor działu sprzedaży i marketingu z CAF.

Źródło: Mepax

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę