COPA-DATA otrzymuje ważny certyfikat

COPA-DATA

Oprogramowanie do automatyki zenon firmy COPA-DATA otrzymało certyfikat potwierdzający, że spełnia normę międzynarodowych systemów energetycznych IEC 61850 Edycja 2. Przyznanie tego certyfikatu oznacza, że programowanie zenon jest zgodne z najnowszymi uzupełnieniami normy. Certyfikat został wydany przez TÜV SÜD Product Service GmbH.

Normy i protokoły komunikacyjne są w sektorze energetycznym regularnie aktualizowane. Międzynarodowa norma IEC 61850 określa zasady komunikacji między różnymi komponentami zautomatyzowanych elektrowni i transformatorów. Komputer testowy wykorzystywany w Edycji 2 sprawdza nowe funkcje i uzupełnienia normy. Z reguły jest to serwer dostarczający dane i zgodny z normą IEC 61850. Oprogramowanie zenon działa jednak jak klient i jako jedno z pierwszych na świecie oprogramowań pozytywnie przeszedł testy nowej Edycji.

W Edycji 2 normy IEC 61850, poza uzupełnieniami modelu obiektu, udoskonalone zostały ograniczenia funkcjonalne dozwolone w spontanicznej komunikacji. W efekcie norma oferuje większą elastyczność w projektowaniu wydajnej komunikacji sieciowej.

Najistotniejsze udoskonalenie dotyczy śledzenia połączeń, co umożliwia nie tylko sprawdzanie obecnego stanu urządzenia, lecz również uzyskiwanie szczegółowych informacji na temat ukończonych działań. 

- Na rynku energetycznym wzrasta popyt na kompleksowe certyfikaty – nie tylko w zakresie osprzętu, ale również oprogramowania. Przewiduje się, że certyfikat może w przyszłości stać się punktem odniesienia w międzynarodowych przetargach. Nowy certyfikat TÜV SÜD to kolejny ważny komponent naszej międzynarodowej konkurencyjności - komentuje Jürgen Resch, menadżer Przemysłu Energetycznego w COPA-DATA.

Źródło: COPA-DATA

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę