Cyfrowa platforma odpowiedzią na kryzys związany z koronawirusem

Vogel Communications Group

Po kolejnych odwołanych targach i innych wydarzeniach branżowych Vogel Communications Group uruchomił platformę cyfrową „Industrial Generation Network”, która ma stanowić innowacyjną usługę komunikacyjną dla wszystkich firm z sektora przemysłowego.

„Industrial Generation Network” to międzynarodowa, cyfrowa platforma, stanowiąca swego rodzaju alternatywę dla targów, która umożliwi inicjowanie kontaktów, organizowanie wirtualnych spotkań, prezentację produktów oraz usług, a także wymianę informacji i wiedzy. Tzw. rozwiązania matchmakingowe, w tym m.in. wideokonferencje, pozwolą przedsiębiorcom przynajmniej w części zrekompensować utracone przychody, będące następstwem odwoływanych i przekładanych targów oraz innych wydarzeń odbywających się na żywo. Biorąc pod uwagę, że w najbliższej przyszłości w Europie nie odbędą się najprawdopodobniej żadne wydarzenia targowe, platforma „Industrial Generation Network” może okazać się jedynym sposobem na dotarcie w tych czasach do innych firm oraz finalnych klientów.

Dzięki platformie „Industrial Generation Network” Vogel Communications Group reaguje w szybki sposób na spadek gospodarczy spowodowany odwołaniem i przesunięciem wydarzeń branżowych na całym świecie. Dzięki obecności w 14 kluczowych branżach przemysłowych niemiecka grupa medialna będzie adresować swoje działania do wszystkich najważniejszych graczy na globalnych rynkach przemysłowych.

Jak wynika z badań niemieckiego stowarzyszenia przemysłu targowego (AUMA), udział w targach ma kluczowe znaczenie dla wielu firm przemysłowych – obsługa obecnych klientów, pozyskiwanie nowych oraz wzrost świadomości firmy, a także jej marek i produktów to trzy główne powody uczestnictwa w targach. Aż 99% wszystkich wystawców uważa kontakt osobisty za najistotniejszą dodatkową zaletę targów.

Uruchomiona 10 marca 2020 r. nowa międzynarodowa platforma „Industrial Generation Network” oferuje to wszystko w formie cyfrowej – dzięki czemu firmy będą mogły szybciej, łatwiej i niezależnie od lokalizacji dotrzeć do klienta, co jest szczególnie ważne w czasach niepewności związanej z koronawirusem.

Według szacunków AUMA odwoływane i przekładane targi oznaczają dla gospodarki straty w wysokości ok. 3 miliardów euro. OECD obawia się daleko idących globalnych konsekwencji i ostrzega przed największym ryzykiem gospodarczym od czasu kryzysu finansowego. Jedna czwarta niemieckich firm obawia się spadku sprzedaży o ponad 20%.

Efekty ekonomiczne koronawirusa są uderzające, a osłabienie gospodarcze z pewnością potrwa do końca roku – mówi Matthias Bauer, dyrektor generalny Vogel Communications Group. – Na mediach specjalistycznych spoczywa obowiązek towarzyszenia swoim branżom przez wyzwania gospodarcze. Specjalistyczne media z silnym dziennikarstwem i solidną siecią kontaktów w branżach zapewniają solidne oparce. Mogą szybko i cyfrowo organizować kontakty i informacje w branży. Chcemy zrobić wszystko, aby zapobiec szkodliwym skutkom ekonomicznym. Wirus może wkrótce zniknąć, ale konsekwencje dla firm mogą być poważne. Właśnie dlatego Vogel Communications Group chce wspierać gospodarkę za pomocą „Industrial Generation Network”. Matchmaking, generowanie leadów, prezentacja produktów i wymiana know-how są niezbędne dla gospodarki i mogą zapewnić działanie przy użyciu narzędzi cyfrowych.

Źródło: Vogel

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę