Czytnik RFID typu all-in-one

Balluff

 

BIS M-4008 to nowy czytnik RFID typu all-in-one z oferty firmy Balluff, pracujący w paśmie 13,56 MHz. Dzięki wbudowanemu interfejsowi Profinet może on współpracować bezpośrednio z poziomem sterowania bez dodatkowego modułu komunikacyjnego.

Stanowi doskonałe rozwiązanie wszędzie tam, gdzie niezbędny jest płaski czytnik do wykrywania nośników danych umieszczonych na obrabianych przedmiotach oraz do wykrywania produktów z nośnikami danych pojawiającymi się w poszczególnych stacjach.

Typowe zastosowania obejmują kontrolę przepływu materiałów na liniach produkcyjnych, taśmy transportowe i linie montażowe. BIS M-4008 to jedyny na rynku czytnik all-in-one z wbudowanym dwuportowym switchem Ethernet umożliwiającym pracę w topologii liniowej i pierścieniowej.

Zintegrowany webserwer umożliwia zdalne monitorowanie statusu urządzenia. Status jest również sygnalizowany za pomocą znajdujących się na obudowie diod LED. Nowy czytnik obsługuje nośniki danych RFID pracujące w standardzie ISO 15693.

W przypadku konieczności zapewnienia większej szybkości transmisji można po prostu wybrać z oferty Balluff nośniki typu high-speed zapewniające nawet 8-krotnie szybszą transmisję od standardowej i zawierające pamięć o pojemności do 128 kB.

BIS M-4008 pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu i pieniędzy na etapie instalacji. Obudowa o stopniu ochrony IP67 wykonana z wysokociśnieniowego odlewu cynkowego może być montowana bezpośrednio na metalu na kilka sposobów.

Bezpośrednie połączenie z siecią Profinet również oznacza sporą oszczędność czasu i kosztów związanych z prowadzeniem okablowania. Kolejną zaletą jest możliwość zastosowania taniego, standardowego 4-żyłowego kabla M12 dla linii zasilania i połączenia Profinet.

www.balluff.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę