Dassault Systèmes i obietnica zrównoważonego rozwoju

Photopin

Firma Dassault Systèmes ogłosiła, że Science Based Targets initiative (SBTi) zatwierdziła cele redukcji emisji gazów cieplarnianych, które są zgodne zarówno z założeniami porozumienia paryskiego oraz wytycznymi SBTi. Dassault Systèmes zobowiązało się również do osiągnięcia zerowej emisji netto do roku 2040, aby wspomóc inicjatywy związane ze zrównoważonym rozwojem w skali globalnej wykorzystując doświadczenie wirtualnych kopii bliźniaczych.
 

 

  • Światowy lider w dziedzinie Virtual Twin Experiences (VTE) i zarządzania cyklem życia produktów wyznacza cele redukcji emisji zgodne z porozumieniem paryskim, określającym plan utrzymania globalnego ocieplenia na poziomie 1,5°C 
  • Firma wytycza mapę drogową zerowej emisji netto do roku 2040
  • Podjęte zobowiązania wspierają rozwój Virtual Twin Experiences, które pomogą branży osiągnąć zrównoważony rozwój na skalę globalną i w szybkim tempie

Powiązane firmy

Zatwierdzone cele obejmują emisje generowane przez operacje Dassault Systèmes (zakresy 1 i 2) zgodnie z najbardziej ambitnymi celami porozumienia paryskiego, aby utrzymać globalne ocieplenie na poziomie 1,5°C. Cele emisji dla podróży służbowych, dojazdów pracowniczych i łańcucha wartości (zakres 3) są zgodne z wytycznymi SBTi. 

Aby rekompensować pozostałe emisje oraz spełnić obietnice związane ze zrównoważonym rozwojem do roku 2040, Dassault Systèmes razem z koncernami przemysłowymi będzie opracowywać innowacyjne technologie bazujące na platformie 3DEXPERIENCE, a przy tym ukierunkowane na całkowite wyeliminowanie dwutlenku węgla z atmosfery. 

Platforma 3DEXPERIENCE jest podstawą technologii wirtualnych kopii bliźniaczych oraz rozwiązaniem rewolucjonizującym najlepsze praktyki zarządzania cyklem życia produktów będące motorem napędowym transformacji w sektorze produkcji oraz służbie zdrowia, budownictwie i innych branżach gospodarki. Rozwiązanie to oferuje firmom nowe możliwości projektowania, rozwoju i dostarczania zrównoważonych innowacji klientom. Symulowanie scenariuszy z wykorzystaniem realnych danych na potrzeby testowania pomysłów oraz ich doskonalenie bez ryzyka, a także usprawnianie procesu generowania wartości pozwala redukować emisje i zużycie zasobów. 

Dassault Systèmes jest firmą opierającą swój rozwój na badaniach naukowych, a naszym celem jest  zapewnienie harmonii między produktami, naturą i życiem. Platforma 3DEXPERIENCE oraz technologia wirtualnych kopii bliźniaczych pozwala naszym klientom zmniejszyć ślad węglowy i działać na rzecz bardziej ekologicznej i zrównoważonej gospodarki. Wytyczyliśmy własną mapę drogową, aby zrealizować zatwierdzone cele emisji i neutralności węglowej – mówi Bernard Charlès, wiceprezes i dyrektor generalny Dassault Systèmes. – Dostarczając rozwiązania oraz najlepsze praktyki branżowe, pomagamy naszym klientom w transformacji ukierunkowanej na zrównoważony rozwój, zapewniając jednocześnie harmonię między produktami, naturą i życiem i mając swój wkład w realizację celów porozumienia paryskiego w ciągu najbliższej dekady.

Dassault Systèmes czyni starania, aby zrealizować cele porozumienia paryskiego i stawić czoła globalnym wyzwaniom związanym ze zmianami klimatycznymi. Poza ukierunkowaniem własnych operacji na zrównoważony rozwój oraz dostarczaniem klientom technologii niezbędnych do tworzenia innowacji, Dassault Systèmes współpracuje z szerokim gronem interesariuszy, aby minimalizować wpływ generowanych odpadów, konsumpcji i procesów przemysłowych na środowisko. W ostatnim czasie Dassault Systèmes zostało współzałożycielem Europejskiej Koalicji na Rzecz Ekologicznej Cyfryzacji oraz inicjatywy Digital with Purpose GeSI. Firma została także ujęta w raporcie Corporate Knights 2021 Clean200 i otrzymała rating ESG AA od MSCI.

Gratulujemy firmie Dassault Systèmes podjęcia ambitnych zobowiązań, ponieważ przyspieszają one działania na rzecz klimatu w ramach jej własnej działalności, ale także w operacjach dostawców i klientów – powiedział Jonathan Sykes, prezes zarządu Carbon Intelligence, którego zespół wspierał przygotowanie strategii.

Infografika Dassault

 

Źródło: Dassault Systèmes

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę