Dlaczego kierownicy działów sprzedaży koncentrują się na urządzeniach przenośnych?

© APEX

Udostępnij:

Duża konkurencja wymusza na sprzedawcach poszukiwanie możliwości zwiększania efektywności i obniżania kosztów w każdym aspekcie ich działalności. Jedną z ich strategii jest zwiększenie kontroli nad urządzeniami przenośnymi, takimi jak skanery, drukarki etykiet i zestawy radiowe, używanymi w zarówno centrach dystrybucyjnych, jak i w sklepach.

Mimo że urządzenia te są bardzo drogie, koszt wymiany utraconego lub zagubionego sprzętu, choć znaczny, nie jest najważniejszym czynnikiem. Największy wzrost wydajności dają lepsza kontrola i dane o użyciu sprzętu. Pozwala to pracownikom poświęcić więcej czasu na pracę zamiast na szukanie narzędzi niezbędnych do wykonywania zadań. Koszt przestoju jednego pracownika ze względu na brak niezbędnych urządzeń elektronicznych może wynieść nawet dziesiątki tysięcy dolarów na godzinę.



Bardzo cenne minuty

Koszty prowadzenia centrum dystrybucyjnego lub dużego sklepu detalicznego są tak wysokie, że zaledwie kilka minut traconych przez pracowników dziennie może dać w rezultacie setki tysięcy, a nawet miliony dolarów rocznie. Jeżeli nieskuteczne zarządzanie kluczowymi narzędziami prowadzi do straty czasu na szukanie urządzeń i ich przygotowywanie do użycia przez pracowników, koszt jest ogromny.

Czynniki te nabierają znaczenia, ponieważ wzrost konkurencji zmusza sprzedawców do poszukiwania wszelkich możliwości zwiększenia oszczędności i poprawy wydajności. Dostępność urządzeń podręcznych jest obecnie ważniejsza niż kiedykolwiek wcześniej.



Jakie są priorytety?

Kierownicy działów sprzedaży zdają sobie z tego wszystkiego sprawę. Wiedzą, jaki poziom efektywności operacyjnej muszą osiągnąć w swoich centrach dystrybucyjnych i sklepach, a także są świadomi znaczenia zarządzania tymi urządzeniami elektronicznymi.

Pracownicy firmy Apex współpracują z dużymi sprzedawcami, którzy przykładają szczególną uwagę do przygotowania zasobów i ich udostępniania zawsze tam, gdzie i kiedy są potrzebne. Oszczędności są znaczące, a co ważniejsze, można je uzyskać bardzo szybko.

Autor: Kent Savage jest założycielem i dyrektorem naczelnym firmy Apex Supply Chain Technologies.

Udostępnij:

Drukuj



Kent Savage




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również