Dłuższe życie po remoncie

RAFAMET

W grudniu RAFAMET podpisał kontrakty na remonty dwóch tokarek dla klientów w Polsce i Bułgarii. Na uwagę zasługuje to, że obydwie maszyny pracują nieprzerwanie już od ponad 30 lat.

W grudniu RAFAMET zawarł umowę na wykonanie gruntownego remontu z modernizacją obrabiarki UBB 112/2 dla Europejskiego Konsorcjum Kolejowego WAGON z Ostrowa Wielkopolskiego. - Klient zajmuje się produkcją i remontem taboru kolejowego, przede wszystkim wagonów. W swoim parku maszyn mają już kilka naszych obrabiarek. Maszyny są już mocno wyeksploatowane, więc przyszedł czas na kapitalny remont jednej z nich - mówi Ryszard Grygiel, kierownik sprzedaży Fabryki Obrabiarek RAFAMET S.A. za Kuźnie Raciborskiej, odpowiedzialny za zawarcie tego kontraktu.

Tokarka, o której mowa dostarczona została przez RAFAMET jeszcze w 1979 r. Dzięki remontowi wymianie ulegną mechanizmy wewnątrz maszyny oraz elementy obróbki. Ponadto obrabiarka zostanie wyposażona w nowoczesne sterowanie numeryczne. Pozostaną jedynie dotychczasowe korpusy i fundamenty. - Możliwość zainstalowania obrabiarki na starych fundamentach to dla klienta duża oszczędność zarówno pieniędzy, jak i czasu potrzebnego na ich wykonanie. W efekcie tej modernizacji powstanie nowoczesna, pełnowartościowa maszyna za znacznie mniejsze pieniądze - dodaje R. Grygiel.

Podobny zakres dotyczący gruntownego remontu i modernizacji czeka obrabiarkę UBB 112/2, tym razem dla kontrahenta z Bułgarii. Również ta maszyna została wyprodukowana i dostarczona klientowi ponad 30 lat temu i od tego czasu jest w ciągłej eksploatacji.

Kontrakt został podpisany 9 grudnia. Także i w tym przypadku klientowi odpadną koszty związane z wybudowaniem nowego fundamentu dla maszyny. Dodatkowym atutem jest też krótki termin wykonania prac: 2 miesiące.

W ramach kontraktów zostanie również przygotowana zaktualizowana dokumentacja techniczno-ruchowa obrabiarek z uwzględnieniem zakresu objętego remontem i modernizacją.

Maszyny typu UBB 112/2 należą do starszej generacji obrabiarek i nie są już produkowane w RAFAMECIE. Zastąpił je nowoczesny typ UBF 112 N. To dwusuportowa tokarka specjalna sterowana numerycznie. Przeznaczona jest do regeneracji profilu jezdnego kół stosowanych w szynowych pojazdach kolejowych. Dzięki zastosowaniu nowoczesnego układu sterowania CNC i wyposażenia do automatycznego pomiaru obrabianych zestawów, obróbka jest ekonomiczna, wydajna i dokładna.

www.rafamet.com.pl 

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę