Dni Otwarte w ABB

Przedsiębiorstwa produkcyjne w Polsce robotyzacją interesują się od lat, jednak
w wielu przypadkach decyzje o inwestycjach
w rozwiązania zrobotyzowane, głównie te pracujące na końcówkach linii produkcyjnych (pakowanie, paletyzacja), odkładane były
z roku na rok. Sytuacja firm w Polsce wyraźnie się poprawia i temat robotyzacji wraca przy okazji planów rozwoju i rozmów o inwestycjach w nowoczesne technologie. Technologie, co do których obecnie już nikt nie ma wątpliwości, że przyczyniają się nie tylko do obniżenia kosztów produkcji, a także do poprawy elastyczności procesów produkcji.

3 oraz 4 czerwca w Aleksandrowie Łódzkim firma ABB zorganizowała w swojej siedzibie kolejne dni otwarte – spotkanie poświęcone tematowi robotyzacji procesów pakowania, paletyzacji i Pick & Place. Z jednej strony wydarzenia tego typu są okazją do poszerzenia wiedzy dotyczącej robotyzacji produkcji. Jednak dają one również możliwość uzyskania odpowiedzi na pytania dotyczące robotyzacji w konkretnych warunkach produkcyjnych.

Czerwcowe spotkanie w Aleksandrowie Łódzkim poświęcone było tematowi pakowania, paletyzacji i Pick & Place. Aplikacje te występują głównie w przemyśle spożywczym, farmaceutycznym, kosmetycznym, chemicznym, a także przemyśle opakowań, czy materiałów budowlanych. I właśnie przedstawiciele firm
z tych branż przeważali wśród gości Dni Otwartych ABB.

 

Nowości w robotyce

Tradycyjnie już spotkanie zorganizowane przez ABB podzielone zostało na dwie części. Pierwsza z nich, czyli prezentacje, to część bardziej teoretyczna. Na początku głos zabrała firma ABB. Jakub Pawlak opowiedział o nowościach ABB w zakresie robotyki, które pojawiły się w ofercie firmy, czyli m.in. o nowych modelach robotów FlexPicker 360 (o zwiększonych udźwigach - 6 kg oraz 8 kg), o nowej generacji robotów IRB 6700, czy o projekcie ROSETTA.

Kolejne prezentacje prowadzone przez pracowników działu inżynieringu ABB – Jana Olczaka oraz Marka Wlazło, pozwoliły uczestnikom poznać możliwości oprogramowania RobotStudio (program do modelowania stacji zrobotyzowanych).

Następnym poruszanym tematem były dedykowane cele modułowe z oferty ABB do pakowania i paletyzacji (RacerPack, PalletPack). Wiedza o ofercie produktowej została przez Jakuba Pawlaka z ABB uzupełniona wybranymi studiami przypadku (case study). Sposób podejścia do problemu u klienta oraz pokazanie pracy działu robotyki nad konkretnymi projektami okazał się być tematem bardzo interesującym dla uczestników.

 

Pokazy sprzętu
W drugiej części spotkania goście zostali zaproszeni na część pokazową sprzętu, o którym wcześniej opowiadali prelegenci. Wśród pracujących rozwiązań znalazł się między innymi RacerPack, czyli gotowy produkt przeznaczony do pakowania do kartonów zbiorczych produktów w opakowaniach jednostkowych (typu batony, wafelki, itd.), pakowanych na maszynach typu FlowPack. Jest to jeden z najnowszych produktów firmy ABB opracowany przez Regionalne Centrum Aplikacji Zrobotyzowanych w Polsce (PAC).

Kolejno, zaprezentowana została cela pickująca z dwoma robotami ABB FlexPicker 360. Wrażenie zrobił na gościach również FlexBeer, czyli robot IRB 120, który częstował czeską Kofolą. Wśród pokazowego sprzętu, znalazła się również stacja do paletyzacji, wyposażona w robota IRB 460.

Wyraźny wzrost zainteresowania robotyzacją w procesach pakowania i paletyzacji
Z roku na rok, na spotkaniach z robotyką organizowanych przez ABB gości jest coraz więcej. Kontynuacja organizacji tych wydarzeń przez firmę ABB oraz rosnąca liczba zainteresowanych tego typu eventami, wskazuje na coraz większe zainteresowanie robotyzacją oraz na to, że sytuacja zakładów produkcyjnych
w Polsce poprawia się. Firmy produkcyjne zdają sobie sprawę z korzyści wynikających z inwestycji
w nowoczesne technologie i nie bronią się przed nimi, a raczej poszukują najlepszych możliwości dla swoich warunków produkcyjnych.

„Jako ABB jesteśmy w stanie dostarczyć naszym klientom kompletne rozwiązania pod klucz,
skrojone według ich potrzeb. Dni otwarte ABB dają możliwość zapoznania się z tymi rozwiązaniami
i porozmawiania z ekspertami w Polsce po polsku. To duża zaleta. Z roku na rok mamy coraz więcej konkretnych zapytań, staramy się więc aby Dni Otwarte miały bardziej formułę warsztatów niż suchych prezentacji”- mówi Łukasz Drewnowski.

www.abb.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę