Dobry początek roku w Grupie Azoty

Firma zakończyła pierwszy kwartał 2016r. z porównywalnym do ubiegłorocznego zyskiem netto na poziomie 307 mln zł czyli 1 mln zł więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego.

Na poziomie zysku z działalności operacyjnej EBIT wynik wzrósł o ponad 25 mln zł względem roku ubiegłego przy niższych o blisko 360 mln zł przychodach ze sprzedaży na poziomie 2,47 mld zł (wobec 2,83 mld w 1Q roku ubiegłego).

- Pozytywnie oceniamy I kwartał 2016 i zrealizowane wyniki, które na poziomie operacyjnym EBITDA osiągnęły poziom 517 mln zł, wykazując wzrost o 31 mln r/r i realizując przy tym wyższą, 21 proc. marżę. Mamy jednak świadomość rosnących wyzwań jakie stoją przed nami w całym 2016 roku. Premie realizowane do tej pory w obszarze surowcowym spotkają się z rosnącym oczekiwaniem korekty naszej polityki cenowej, co już zauważamy w segmencie nawozowym oraz chemicznym - komentuje raportowane wyniki Andrzej Skolmowski, Wiceprezes Grupy Azoty. - W segmencie Tworzyw, w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego, zmagamy się ze skokowym wręcz wzrostem presji cenowej na rynku, zarówno w obszarze poliamidu 6 jak i kaprolaktamu. Sytuacja ta jednoznacznie wskazuje jak ważne jest ukierunkowanie biznesu na produkcję wyrobów bardziej przetworzonych. Jest to tym samym dla nas priorytet zarówno inwestycyjny jak i organizacyjny w obecnym roku – uzupełnia Prezes Skolmowski.

Segment Nawozy-Agro pomimo spadku sprzedaży o ponad 220 mln zł w efekcie rosnącego importu, wygenerował wyższy wynik EBITDA o blisko 5 mln zł i osiągnął poziom niemalże 380 mln zł. Segment znacząco poprawił rentowność wskutek realizacji premii surowcowej, w efekcie blisko 40 proc. obniżki cen gazu ziemnego w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. W odpowiedzi na oczekiwania rynku i napływ produktów z importu Grupa Azoty realizowała skuteczną strategię sprzedażową, która pozwoliła osiągnąć marżę EBITDA na poziomie 24 proc. (wobec 21 proc w analogicznym okresie roku ubiegłego).

Źródło: Grupa Azoty

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę