Druga edycja Mistrzostw Polski Programistów PLC już za nami!

pwr

110 młodych automatyków walczyło w finale tegorocznej edycji Mistrzostw, które odbyły się w Centrum Kongresowym Politechniki Wrocławskiej w sobotę, 16 marca. To już druga edycja tego wydarzenia, która w tym roku cieszyła się jeszcze większym zainteresowaniem!

Oficjalne rozpoczęcie wydarzenia odbyło się o godzinie 9:00. Uczestników powitali przedstawiciele władz uczelni, a następnie sponsor strategiczny Mistrzostw – firma Procom System oraz główni sponsorzy – Siemens, Horizon-Automation i Wago. Uczestnicy wylosowali swój przydział do grup i w dwóch turach zmagali się z zadaniami eliminacyjnymi. Uczniowie i studenci mieli do wyboru kilka konkurencji:

  • Master i Ekspert – odpowiednio dla uczniów i studentów, realizowane na sterownikach firmy Siemens
  • LOGO! Open – realizowanej na przekaźniku programowalnym Logo
  • WAGO, która odbyła się po raz pierwszy na sterownikach tej firmy.

Czas poza zadaniami uczestnicy wykorzystali do rozmów z firmami. Mistrzostwom towarzyszyło bowiem Forum Automatyki, czyli targi firm związanych z branżą automatyka. Kilkanaście czołowych przedsiębiorstw przedstawiło swoją działalność, zaprezentowało przykładowe realizacje i opowiedziało o możliwościach pracy. Część z nich przygotowała dodatkowe atrakcje. Przykładem może być firma Stevia Automation, która zorganizowała dla chętnych krótki konkurs programistyczny z bardzo atrakcyjnymi nagrodami. W konkursie na najlepsze stanowisko głosami uczestników wygrała firma Siemens.

Od godziny 12:30 trwała przerwa na obrady Jury, w skład którego wchodzili przedstawiciele uczelni, organizatorów oraz partnerów. W tym czasie na głównej scenie zaproszone firmy opowiadały o swoich projektach. Michał Wesołowski, jako przedstawiciel firmy Procom system, opowiedział o pierwszych krokach programisty w tej firmie, a firma Siemens opowiedziała o zaawansowanych funkcjach w sterownikach PLC.

Po południu nastąpił moment, na który wszyscy czekali – ogłoszenie finalistów. 12 uczestników z kategorii Logo i po 6 osób z kategorii Master i Ekspert przeszli do kolejnego etapu zmagań finałowych. W oczekiwaniu na wyniki ostatecznego etapu uczestnicy mogli wysłuchać prezentacji pozostałych partnerów wydarzenia oraz zrelaksować się w strefie Chill-out’u na pufach i leżakach, a także zażyć trochę ruchu na stanowisku VR oraz ergometrach od Ósemki PWr.

W końcu o godzinie 17 poznaliśmy najzdolniejszych młodych automatyków. W ich ręce trafiły nagrody o wartości ponad 30 tysięcy złotych, takie jak zestawy startowe, szkolenia czy płatne staże.

W kategorii Logo Open zwycięzcami zostali:
Miejsce I: Piotr Czekaj z ZS nr 3 w Ostrowcu Świętokrzyskim
Miejsce II: Mikołaj Cichowlas z Uniwersytetu Zielonogórskiego
Miejsce III: Michał Szurkiewicz z Politechniki Rzeszowskiej

W kategorii Master zwyciężyli:
Miejsce I: Michał Sujewicz z TNT w Kleszczowie
Miejsce II: Jakub Wosiak z ZSE w Radomiu
Miejsce III: Przemysław Tomala z CZKiU w Zielonej Górze

W kategorii Ekspert najlepsi okazali się:
Miejsce I: Michał Przybylak z Politechniki Poznańskiej
Miejsce II: Paweł Kubiak z Politechniki Poznańskiej
Miejsce III: Jakub Piszczek z AGH

W kategorii WAGO zwyciężyli:
Miejsce I: Przemysław Tomala z CKZiU w Zielonej Górze
Miejsce II: Rafał Czemplik z Politechniki Wrocławskiej
Miejsce III: Sebastian Posacki z Politechniki Wrocławskiej

Gratulujemy wszystkim wygranym i zapraszamy za rok na kolejną edycję!

Wydarzenie zostało objęte Patronatem Honorowym Prezydenta Wrocławia, Ministerstwa Przedsiębiorczości i Technologii, Ministerstwo Edukacji Narodowej oraz Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego. Patronatu udzielili też m.in. Polski Fundusz Rozwoju, Polskie Towarzystwo Informatyczne, Fundacja Młodej Nauki czy Stowarzyszenie Top 500 Innovators.

Źródło: Nauka w Polsce

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę