Duży plus dla firmy Schöck

Schöck

Budownictwo mieszkaniowe w Europie ma ogromny potencjał, co odzwierciedlają wyniki finansowe firmy Schöck przedstawione podczas walnego zgromadzenia akcjonariuszy. Producent łączników termoizolacyjnych i elementów izolacji akustycznej odnotował w ubiegłym roku wzrost sprzedaży o 12 proc. w porównaniu do 2016 r. - wyniosła ona aż 180 mln euro.

W minionym roku pozytywna koniunktura gospodarcza sprawiła, że segment budownictwa w Europie wzrósł o 3,5 proc., a segment nowego budownictwa mieszkaniowego, jako ważny element napędzający działalność firmy Schöck, wzrósł nawet o 8,9 proc.

- Był to główny wyznacznik naszych osiągnięć i rozwoju grupy Schöck – potwierdza Nikolaus Wild, przewodniczący rady nadzorczej.

Na polskim rynku firma odnotowała w 2017 r. wzrost sprzedaży na poziomie 27,4 proc. w stosunku do 2016 r. Zeszłoroczny obrót wyniósł ponad 7,5 mln euro. Flagowe rozwiązania firmy, takie jak Isokorb oraz Tronsole, zostały wykorzystane w wielu prestiżowych obiektach w największych polskich miastach, m.in. w: Warszawie, Gdańsku i Krakowie.

Postaw na niezawodność i rozwój

Aby zapewnić dostawy na dynamicznie rozwijających się rynkach, Schöck zainwestował 12,8 mln euro w optymalizację produkcji i logistyki w miejscowościach Baden-Baden, Essen oraz Halle (Saale). Działania te jednocześnie przyczyniły się do wzrostu zapotrzebowania kadrowego, co pozwoliło na zwiększenie zatrudnienia. Obecnie firma Schöck zatrudnia ponad 800 pracowników.

Zauważalny rozwój rynku mieszkaniowego sprawił, że przedstawiciele firmy rozpoczęli również intensywne działania handlowe - zainwestowano m.in. w utworzenie sieci sprzedaży w USA oraz Kanadzie.

Współpraca z najlepszymi

Wychodząc naprzeciw zmieniającym się potrzebom rynku, Schöck zauważył ogromny potencjał w rozwiązaniach produktowych z wykorzystaniem kompozytu z włókna szklanego. Tym samym, rozwiązania marki Combar stały się uzupełnieniem oferty produktowej firmy. Integracja prętów z włókna szklanego Combar w nowym Schöck Isokorb XT-Combar, która została zaprezentowana na targach BAU 2017 w Monachium, była kamieniem milowym dla rozwoju międzynarodowej grupy Schöck.

- Chcemy nadal utrzymać czołową pozycję firmy Schöck, łącząc sukcesy krajowe i międzynarodowe - zapowiada Alfons Hörmann, prezes zarządu.

Dla dobra innych

Schöck AG obchodził w tym roku 25. rocznicę działalności. - Chciałbym zagwarantować dalsze istnienie spółek grupy, niezależnie od tego, czy członkowie mojej rodziny przejmują obowiązki zarządcze - tak 28 maja 1993 r. Eberhard Schöck komentował swój pomysł założenia Schöck AG. Zainteresowanie potencjałem produktowym, jak i ludzkim sprawiło, że firma Schöck od początku swojego istnienia angażowała się w sprawy społeczne i gospodarcze. W tym samym czasie, gdy Eberhard Schöck KG został przekształcony w spółkę akcyjną, twórca firmy założył fundację non-profit Eberhard-Schöck, która wykorzystuje część udziałów założyciela. Od ponad 20 lat firma wspiera rozwój handlu w Europie Wschodniej, przyznając różnego rodzaju nagrody i wyróżnienia.

W tym czasie, z inicjatywy Sabine Schöck, powstała również Fundacja Rodziny Schöck, której działalność pod hasłem "Przyszłość przez Edukację" koncentruje się na projektach edukacyjnych i zawodowych w ojczystej Badenii, a także w Indiach, Nepalu i niektórych krajach afrykańskich.

- Dzięki naszym fundacjom chcemy wykorzystać sukces firmy i przekuć go w pomoc ludziom oraz zapewnienie świadczeń socjalnych - powiedziała Sabine Schöck o działalności obu fundacji założonych przez nią oraz jej męża.

Źródło: Schöck

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę