ExxonMobil: bezpłatne analizy smaru w hutach stali

ExxonMobil

ExxonMobil wprowadza bezpłatny program analiz smaru dla operatorów hut stali. Projekt jest realizowany w Polsce i Rosji w ramach ścisłej współpracy zainteresowanych hut z producentem olejów i smarów mobil dla przemysłu. Za wykonanie analiz odpowiada zespół inżynierów wsparcia technicznego ExxonMobil i SmarT Plus, autoryzowanego dystrybutora ExxonMobil. 

Podczas badania z użyciem przenośnego sprzętu diagnostycznego, zespół ExxonMobil określa konsystencję smaru, jego właściwości w zakresie wydzielania oleju oraz poziom zanieczyszczeń. Analizy smaru w całości są prowadzone na terenie huty, co przyspiesza przygotowanie finalnego raportu. Na podstawie wyników badania specjaliści ExxonMobil i SmarT Plus rekomendują odpowiedni program optymalizacji okresów między przesmarowaniami z naciskiem na utrzymanie wysokiej skuteczności ochrony sprzętu. Wprowadzenie zmian ma pomóc hutom uniknąć potencjalnych problemów, które mogą prowadzić na przykład do przedwczesnej awarii łożysk.

Bezpłatne badanie w hutach może zostać uzupełnione o kontrolę termograficzną, w ramach której inżynierowie zestawiają odczyty temperatury z kontrolą wzrokową smaru. Pozwala to na identyfikację i zapobieganie potencjalnym problemom jeszcze przed ich wystąpieniem oraz wskazanie obszarów o potencjale oszczędności. Huty stali na całym świecie już teraz korzystają z zalet tej nowoczesnej usługi.

Wysokiej jakości oleje i smary stanowią jedynie około 1% kosztów operacyjnych hut stali, a mogą zapewnić im istotne korzyści finansowe. Wydłużenie okresów eksploatacji urządzeń i okresów między wymianami oleju nie byłoby możliwe bez rozwoju technologii smarnej. Wynikające z tego korzyści widzimy na co dzień u naszych klientów. Na przykład, po wprowadzeniu Mobil Centaur XHP™ 461 u jednego z największych producentów stali w Turcji zużycie smaru spadło o 40%, a roczne oszczędności wyniosły 118 000 dolarów – mówi Sarp Degirmenci, EAME offer Advisor w ExxonMobil.
Dzięki ponad 100-letniemu doświadczeniu w branży, ExxonMobil dysponuje wiedzą pozwalającą dostarczać hutom stali rozwiązania wspierające produktywności podnoszące konkurencyjność. 

Źródło: ExxonMobil 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę