Fabryka ABB, w której roboty będą produkować roboty

ABB

W cyfowej fabryce w Kangqiao koło Szanghaju roboty będą produkowć roboty. Zajmujący powierzchnię 67 000 m² budynek  będzie wykorzystywany do najnowszych procesów produkcyjnych. Pod tym samym dachem znajdzie się również miejsce dla ośrodka badawczo-rozwojowego, skupiającego się na technologiach wykorzystujących sztuczną inteligencję. Otwarcie placówki zaplanowano na 2021 r.

Rozwiązania ABB będą trafiać do różnych odbiorców w Azji, w tym do sektora motoryzacyjnego ze szczególnym uwzględnieniem elektromobilności, a także do producentów elektroniki, żywności i napojów, branży farmaceutycznej, logistycznej oraz do branż ogólnoużytkowych. ABB przewiduje, że wartość globalnej sprzedaży robotów wzrośnie z 80 mld USD obecnie do 130 mld USD w 2025 r. Chiny są największym rynkiem robotyki. W 2017 r. co trzeci robot sprzedany na świecie trafił do Chin.

Cyfrowa fabryka przyszłości

Produkcja w nowej fabryce będzie odbywała się w większym stopniu w zautomatyzowanych gniazdach niż na stałej linii montażowej, co pozwoli na przemieszczanie się robotów między różnymi stanowiskami w celu uzyskania większej indywidualizacji i elastyczności produkcji w porównaniu z tradycyjnymi systemami szeregowymi. Pojazdy sterowane automatycznie (AVG) będą dostarczać części robotom produkcyjnym w systemie „dokładnie na czas” (just-in-time), a technologie oparte na współpracy umożliwią bezpieczną pracę ludzi i robotów obok siebie. Pozwoli to łączyć atuty robotów z konkretnymi zdolnościami ludzi.

Kompletny ekosystem cyfrowej produkcji

Dzięki koncepcji „cyfrowego bliźniaka” wszyscy — od menedżerów i inżynierów po operatorów i serwisantów — będą mogli wykorzystywać szczegółowe dane oraz uczenie maszynowe do poprawy wydajności i produktywności. ABB będzie stosować system oparty na uczeniu maszynowym do kontrolowania robotów już na etapie montażu, aby zapewnić najwyższe standardy jakości.

Mimo przejściowych trudności na rynku, rozwój Chin jako centrum globalnej produkcji, nieprzerwany trend ku masowej indywidualizacji oraz rosnący deficyt wykwalifikowanej siły roboczej to czynniki, które nadal będą tworzyć silny popyt na automatyzację w regionie – ocenił Sami Atiya, dyrektor biznesu Robotyki i Automatyki Dyskretnej w Grupie ABB. – Szacujemy, że w najbliższych latach zakres i zróżnicowanie naszego portfolio będą prawie dwa razy większe niż obecnie. W związku z tym potrzebujemy fabryki, która może produkować bardziej zróżnicowany asortyment robotów oraz sprawnie modyfikować skalę produkcji, dopasowując się do zmieniającej się sytuacji na rynku i trendów technologicznych.

Fabryka międzynarodowa

Biznes Robotyki ABB posiada trzy zakłady produkcyjne. Nowa fabryka w okolicach Szanghaju, która zastąpi działający tam dotychczas zakład, będzie obsługiwać klientów w Azji. Fabryka w Vaesteras w Szwecji zaopatruje klientów z Europy, a fabryka w Auburn Hills w stanie Michigan dostarcza swoje produkty odbiorcom z obu Ameryk.

Chiny są dla ABB drugim z największych rynków. Firma prowadzi tam zróżnicowaną działalność, między innym w zakresie badań i rozwoju, produkcji, sprzedaży oraz usług. W 44 lokalnych spółkach zatrudnionych jest około 20 000 osób, którzy pracują w 132 miastach. W ramach biznesu robotyki ABB zatrudnia w Chinach ponad 2000 inżynierów, specjalistów technologicznych oraz kierowników operacyjnych w 20 zakładach na terenie kraju. Od 1992 r. firma zainwestowała w Chinach ponad 2,4 mld USD.

Źródło: ABB

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę