FANUC inwestuje w rozwój

FANUC, światowy lider technologii CNC i robotyki, ogłosił swoje najnowsze plany inwestycyjne. Koncern przeznaczy 130 miliardów jenów (ok. 4 mld zł) na budowę 4 nowych fabryk oraz 4 laboratoriów badawczych w Japonii. Firma zamierza zwiększyć swoje moce produkcyjne oraz poszerzyć zaangażowanie w badania i rozwój.

Została już podpisana wstępna umowa z władzami japońskiej Prefektury Tochigi dotycząca zakupu 695 000 m2 ziemi na terenie parku przemysłowego, zlokalizowanego w japońskim mieście Mibu. W ramach pierwszej fazy inwestycji zostaną wybudowane cztery budynki, w których powstaną wyspecjalizowane fabryki (elementów elektronicznych, serwomotorów i komponentów modułowych) oraz centrum logistyczne. Całkowita powierzchnia fabryk wyniesie 254 000 m2. Pozostałe zasoby zostaną przeznaczone na budowę dodatkowej infrastruktury, w tym udogodnień służących pracownikom. Nowe fabryki, których uruchomienie zaplanowano już na październik 2016 r., zwiększą moce produkcyjne koncernu odpowiednio o 10 tys. systemów CNC, 60 tys. serwomotorów oraz 35 tys. serwo-wzmacniaczy miesięcznie.

Laboratoria

Dodatkowo, w celu poszerzenia zaplecza badawczego, FANUC zainwestuje 30 miliardów jenów w budowę czterech laboratoriów badawczych zlokalizowanych w siedzibie głównej koncernu w Japonii. Plan rozwoju obejmuje budowę 4 dodatkowych budynków oraz zagospodarowanie całkowitej powierzchni ok. 66 000 m2 z przeznaczeniem tylko i wyłącznie na rozwijanie autorskich rozwiązań i testowanie innowacji. Termin zakończenia inwestycji zaplanowano na maj 2016 roku.

Inwestycje w Japonii, potrzeby na całym świecie

FANUC korzysta wyłącznie z podzespołów wytwarzanych w swoich japońskich fabrykach, za pomocą 2 tysięcy własnych robotów.  Od 2007 r. koncern jest obecny także w Polsce, która należy do grona najbardziej przyszłościowych rynków. Inwestycje w Japonii są podyktowane w dużej mierze wzrostem zapotrzebowania na środki automatyzacji przemysłu w Europie. Polski oddział FANUC stawia sobie za główny cel wsparcie klientów w poszukiwaniu nowoczesnych technologii i produktów. Teraz będzie miał jeszcze większe szanse na to, aby oferować nowoczesną i niezawodną technologię wraz ze wsparciem polskich inżynierów.

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę