FANUC scala polskie oddziały

źródło: FANUC © FANUC

Udostępnij:

Firma FANUC rozpoczyna działalność w nowej strukturze organizacyjnej. Wszystkie działania operacyjne polskich oddziałów FANUC (tj. FANUC Robotics Polska sp. z o.o. - roboty przemysłowe oraz FANUC FA Polska sp. z o.o. - sterowania i napędy maszyn CNC) będą odtąd realizowane w ramach jednej, silnej firmy FANUC Polska Sp. z o.o. Na jej czele stanie Konrad Grohs - dotychczasowy prezes i założyciel FANUC Robotics Polska sp. z o.o. oraz prezes FANUC FA Polska sp. z o.o.

FANUC, jako jeden z najbardziej uznanych na świecie producentów robotów przemysłowych, obrabiarek sterowanych numerycznie oraz niezawodnych sterowań CNC, podjął decyzję o restrukturyzacji swojej działalności. Główną ideą przyświecającą tym zmianom jest chęć wzmocnienia pozycji firmy na kluczowych rynkach, m.in. poprzez podniesienie standardów obsługi klientów. Dotychczasowa działalność koncernu opierała się na filozofii zaspokajania potrzeb klientów w ściśle określonych obszarach. Zgodnie z japońskim wzorcem, poszczególne spółki koncernu realizowały oddzielnie cele w zakresie produktowym i usługowym. Dziś FANUC się zmienia - w jedną, silną i jeszcze bardziej efektywną organizację.



Jedna, silna i efektywna firma
Połączenie wszystkich polskich spółek FANUC w jedną, silną strukturę ma zapewnić poprawę elastyczności i efektywności działania, przy podobnym poziomie zasobów i narzędzi. Efektem tych działań wyraźnie zauważalnym dla klientów ma być przede wszystkim znacznie wyższy standard ich obsługi.

Konrad Grohs, prezes FANUC Polska Sp. z o.o. zapewnia: - „ Dzięki połączeniu spółek mamy możliwość uzyskania i lepszego wykorzystania efektów synergii pomiędzy naszymi strukturami, dotychczas funkcjonującymi niezależnie. To z kolei pozwoli nam na zaoferowanie klientom bardziej zaawansowanych rozwiązań, na jeszcze bardziej konkurencyjnych warunkach“.

Firma FANUC jest od 7 at obecna w Polsce. Ta japońska firma przywiązuje ogromną wagę do ciągłego samodoskonalenia, przez co jest głęboko zaangażowana w poszukiwania nowych, unikalnych w całej branży rozwiązań. To także znakomity przykład tego, w jaki sposób producent najnowszej technologii podąża za głosem rynku i jak odpowiada na jego rzeczywiste potrzeby.



 Wsparcie przedsiębiorców w zwiększaniu ich konkurencyjności
To wciąż aktualna misja polskiego oddziału FANUC. FANUC Polska w czasie swojej dotychczasowej obecności na rynku zainstalował ok. 1500 robotów przemysłowych oraz 4000 sterowań CNC, wspierając procesy optymalizacji produkcji poszczególnych firm. - „Roboty, obrabiarki sterowane numerycznie i systemy CNC są tworzone m.in. po to, aby producenci mogli oszczędzać. W branżach, gdzie oszczędności były najbardziej potrzebne, klienci już zaczęli korzystać z optymalnych rozwiązań“ – mówi Konrad Grohs. Widząc konieczność większego zaangażowania się w proces rozwoju polskiego rynku przemysłowego, firma FANUC oferuje polskim producentom dostęp do wszystkich swoich produktów tj. robotów przemysłowych, sterowań CNC, a także zaawansowanych technologicznie centrów obróbkowych. Jednocześnie stara się przekonywać firmy, że nie warto koncentrować się jedynie na samej wartości zakupu maszyny, ale analizować ten zakup w szerszej perspektywie. Najbardziej istotne powinno być to, w jaki sposób środki przeznaczone na zakup inteligentnych maszyn przełożą się na obniżenie kosztów produkcji, poprawę jej jakości, zapewnienie powtarzalności tej jakości, a w końcu także zmniejszenie ilości zwrotów reklamacyjnych. To wszystko ma olbrzymi wpływ na wiarygodność firmy.

 Japońska jakość i polskie wsparcie techniczne
Przedstawiciele Zarządu firmy oczekują, że FANUC Polska Sp. z o.o. jako nowa, wzmocniona organizacja będzie w stanie zapewnić klientom szeroki dostęp do wiedzy i prawie 60-letniego doświadczenia, szybszą i bardziej elastyczną obsługę, a także większe wsparcie techniczne gwarantowane przez polskich inżynierów.

- „Już dziś słyszymy, że nasi klienci doceniają fakt, że produkty FANUC charakteryzuje ponadprzeciętny wskaźnik niezawodności, a obsługa techniczna zasługuje na miano kompetentnej i wyjątkowo sprawnej w działaniu. Mimo dotychczasowych sukcesów oraz dobrych relacji z klientami nie zamierzamy spoczywać na laurach. Chcemy i nadal będziemy pracować na rzecz poprawy konkurencyjności polskiego sektora produkcji na różnych płaszczyznach. Z doświadczenia wiemy, że nowoczesna automatyka przemysłowa to najlepsza gwarancja utrzymania wysokiej wydajności zakładu, przy najniższych możliwych kosztach.” – dodaje Konrad Grohs.

 Firma FANUC od początku swojego istnienia jest nastawiona na dynamiczny rozwój technologii CNC na światowych rynkach. Motywacją do zmian w zakresie strategii, jest niezmiennie chęć utrzymania i umacniania pozycji lidera w branży automatyki przemysłowej i robotyki oraz sukcesywnego poszerzania rynku zbytu. Obecnie FANUC może pochwalić się ponad 50 proc. udziałem w światowym rynku automatyki, ponad 30 proc. udziałem w Europie, ponad 50 proc. udziałem w Chinach, które dziś automatyzują się najszybciej, a także imponującymi, przewyższającymi 70 proc. udziałami w Japonii, Korei Pd., Tajwanie i Indiach. Podobne cele przyświecają działalności firmy w Polsce, gdzie FANUC systematycznie rośnie w siłę. Obecnie firma FANUC Polska sp. z o.o. zatrudnia 24 pracowników i generuje roczny przychód na poziomie 30 mln zł.

www.fanuc.pl

Udostępnij:

Drukuj



MM Magazyn Przemysłowy Online

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również