Firmy z Polski Wschodniej stawiają na wzornictwo

PixaBay

Znamy zwycięzców pierwszego konkursu w działaniu 1.4 Wzór na konkurencję Programu Polska Wschodnia (POPW). Firmy z pięciu województw (lubelskiego, podkarpackiego, podlaskiego, świętokrzyskiego i warmińsko-mazurskiego) ubiegały się dotację (maksymalnie 100 tys. zł) na budowanie przewagi konkurencyjnej w oparciu o wzornictwo przemysłowe. Dofinansowanie trafi do 66 firm.

Przyznano je m.in. producentom mebli, urządzeń grzewczych, sprzętu sportowego czy wyposażenia tapicerskiego do jachtów żaglowych i łodzi motorowych. Dotacja umożliwi przeprowadzenie audytu wzorniczego oraz opracowanie na tej podstawie strategii wprowadzenia na rynek innowacyjnego produktu.

W przedsięwzięciu przedsiębiorcom pomogą specjaliści, których sami wybrali jeszcze przed złożeniem wniosku o dofinansowanie (był to jeden z warunków konkursu). Kolejny konkurs w działaniu 1.4 Wzór na konkurencję, w którym MŚP z Polski Wschodniej będą mogły starać się o dotację na audyt i strategię wzorniczą, odbędzie się już w lipcu br. Nabór wniosków zaplanowano na wrzesień – październik br. Do rozdysponowania będzie 5 mln zł.

Stworzenie strategii wzorniczej to tylko część wsparcia oferowanego w działaniu 1.4. Wzór na konkurencję.

- Po zrealizowaniu projektów, w drugim etapie wsparcia, MŚP mogą ubiegać się o kolejną i to znacznie większą dotację – nawet 3 mln zł na realizację zaplanowanych działań. Zaowocuje to powstaniem produktów, które swoją innowacyjnością przyciągną nowych klientów. Efektywnie zainwestujemy fundusze Programu Polska Wschodnia – zaznaczył wiceminister rozwoju Adam Hamryszczak.

Nabór wniosków w ramach tego etapu jest już otwarty. Potrwa do 28 kwietnia 2017 r. W jego puli jest 150 mln zł.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę