Fotowoltaika – czysty zysk

Prowadząc własną firmę, każdy przedsiębiorca chciałby osiągnąć jak najwyższe zyski, a także wygenerować jak najniższe koszty związane z jej prowadzeniem. Wśród biznesowych trendów popularne w ostatnim czasie stało się prowadzenie firmy w sposób ekologiczny. Jednym ze sposobów na osiągniecie powyższych efektów jest instalacja elektrowni fotowoltaicznej.

Fotowoltaika cieszy się coraz większym zainteresowaniem dzięki jej znaczeniu ekologicznemu, a także praktycznemu – promieniowanie słoneczne jest dostępne niemalże wszędzie. Po możliwości jakie daje sektor OZE (Odnawialne Źródła Energii) coraz częściej sięgają właściciele firm reprezentujących różne branże.

Największe korzyści, jakie niesie za sobą instalacja elektrowni fotowoltaicznych, to przede wszystkim dostęp do darmowej energii w nieograniczonym przedziale czasu. Instytucja bazująca na elektrowni PV ma możliwość elastycznego podziału wytworzonego przez siebie potencjału „zielonej energii” – część energii może przeznaczyć na potrzeby własne (produkcja, eksploatacja), natomiast nadwyżki energii może odsprzedać lokalnemu dystrybutorowi.

„Elektrownie fotowoltaiczne od 2014 roku będą jednym z głównych źródeł energii alternatywnej. Stały wskaźnik odsprzedaży wytworzonej energii oraz pakiet zielonych certyfikatów pozwolą na stały zysk oraz ugruntowanie wizerunku każdej firmy” – mówi Mateusz Stram, specjalista ds. sprzedaży w firmie ROTERO.

Wysoka wydajność modułów słonecznych oraz możliwości finansowania instalacji fotowoltaicznych w pełni rekompensują poniesione nakłady. Planując ich montaż, należy zdecydować o ich rodzaju w oparciu o to, w jaki sposób będą wykorzystywane. Instalacje najczęściej wybierane przez firmy i instytucje to systemy fotowoltaiczne sprzężone z siecią (pozwalające na odsprzedaż nadwyżek wytworzonej energii lokalnemu operatorowi energetycznemu) oraz elektrownie solarne w systemie autonomicznym (gromadzące energię w akumulatorach).

Dzięki instalacji elektrowni fotowoltaicznych przedsiębiorcy – niezależnie od tego, w jakiej branży działają – mogą nie tylko osiągnąć dodatkowe zyski, ale także przyczynić się do ochrony środowiska. Prowadzenie firmy w stylu „eko” z pewnością wpłynie pozytywnie na jej wizerunek oraz wzbudzi zaufanie potencjalnych klientów i partnerów.

 

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę