Gdzie zaczyna się biznes w motoryzacji?

 

W Polsce zgromadzonych jest wiele firm produkujących części i komponenty do pierwszej zabudowy samochodów,
przez co firmy tu zgromadzone mają spory udział w rynku europejskim. Konkurencja jednak nie śpi.

W dobie globalizacji każda firma z dowolnego zakątka świata ma szansę stać się rywalem dla aktualnego dostawcy. Jak zatem utrzymywać zajętą pozycję? Jak polskie firmy mogą wygrywać walkę konkurencyjną
z innymi dostawcami? Tu poza oczywistymi argumentami, takimi jak jakość, elastyczność czy koszty bardzo ważna jest umiejętność budowania relacji z aktualnymi i potencjalnymi klientami. 

Zarządy wielu firm uważają, że ich rolą jest skupienie się na produkcji. To bardzo słuszne założenie pod warunkiem, że mają dobry mechanizm zdobywania nowych klientów. Proces pozyskiwania kontaktu do właściwej osoby odpowiedzialnej za rekrutację dostawcy trwać może nawet kilka miesięcy. 

Jak ten proces kontaktu handlowego między potencjalnym nabywcą a klientem przyspieszyć wiedzą doskonale organizatorzy Auto Forum & Business Day. Dwunasta, jubileuszowa edycja połączonej
z rozmowami handlowymi pierwszej otwartej konferencji motoryzacyjnej w Polsce odbędzie się w dniach 25-26 listopada we Wrocławiu.

Z okazji 12-lecia wydarzenia na polskim rynku wśród uczestników konferencji znajdą się wiodący menedżerowie motoryzacji oraz osoby, które w istotny sposób przyczyniają się do rozwoju branży. Wśród nich m.in.: Rafał Wyszomirski – Vice President International Division Nexteer, Enrico Bologna – prezes zarządu Brembo, Ryszard Gongor – prezes Gedia Poland, Dariusz Adamek – prezes Delphi Poland, Piotr Sroka – dyrektor Wabco Polska, Emil Słaboń – dyrektor zarządzający TRW, Janusz Puzon – dyrektor Wydziału Spawalni, GMMP czy Pavel Vesely - szef Biura Regionalnego Eastern Europe VW Group.

Specjalnym gościem konferencji będzie natomiast prof. dr Burkhard Welkener,  były członek zarządu Volkswagen AG. Związany zawodowo z firmą Volkswagen, pprzez 35 lat pracy w firmie Volkswagen AG realizował wizje Carla Hahna dotyczące m.in. VW Shanghai, jak i VW Polkowice.

Wyjątkowo zapowiada się również część B2B wydarzenia. Partnerem tegorocznej edycji tych największych branżowych spotkań handlowych w kraju została Polsko-Niemiecka Izba Przemysłowo-Handlowa AHK,
a swoją obecność zapowiedziała delegacja blisko 10 koreańskich firm należących do Korea Business Center. KOTRA w Polsce zajmuje się szeroko rozumianym promowaniem polsko-koreańskiej współpracy ekonomicznej, wymiany handlowej oraz inwestycji zagranicznych.

Wśród potencjalnych nabywców znajdą się natomiast przedstawiciele firm i/lub marek: Skoda, Volkswagen, MAN, SCANIA, Porsche czy Nexteer.

Więcej informacji na www.autoforum-businessday.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę