Grupa Kęty liczy na większy eksport

Grupa Kęty

Strategia Grupy Kęty zakłada osiąganie połowy przychodów ze sprzedaży eksportowej. Już dziś stanowi ona 43 proc. Producent profili aluminiowych, opakowań do produktów wyciskanych liczy też na nawet 10-proc. wzrost rynku krajowego, który napędzany będzie przez nowe fundusze unijne.

Mamy zamiar w przyszłości dojść do poziomu 50/50, czyli 50 proc. sprzedaży krajowej, 50 proc. eksportowej, z tym wiążemy duże nadzieje – mówi o planach Grupy Kęty jej prezes Dariusz Mańko.

Już dziś z zagranicy trafia do spółki 43 proc. przychodów. Dobra koniunktura w minionym półroczu dotyczyła wszystkich trzech segmentów rynku, w których działalność eksportową prowadzi spółka. Dotyczy to wyrobów wyciskanych, systemów aluminiowych oraz opakowań giętkich. Silny pozostał także rynek krajowy.

W II kwartale 2015 roku spółka Aluprof, wchodząca w skład GK Kęty, powołała w Belgii nową spółkę.

Dla nas jest to element realizowania strategii dla segmentu systemów aluminiowych, żeby w każdym kraju, który jest dla nas interesujący, mieć swój punkt, swoje miejsce – informuje prezes Mańko.

Kapitał zakładowy nowej firmy wynosi 2,5 mln euro, a podmiot ma być odpowiedzialny głównie za rozwój sprzedaży systemów roletowych i aluminiowych w krajach Beneluksu. Strategię fizycznej obecności Grupa Kęty ma zamiar realizować również w przypadku innych rynków zagranicznych.

Każdy z tych rynków ma pewną specyfikę. Systemy aluminiowe to systemy do okien, drzwi i rolet. Trafiają one na rynek Europy Zachodniej i każdy z tych rynków się w jakiś sposób broni – wyjaśnia ekspert.

W ubiegłym roku spółka przejęła kontrolę nad duńską firmą zajmującą się produkcją i montażem stolarki aluminiowej na terenie całej Skandynawii. Inwestycja ma stanowić zagraniczny przyczółek grupy i umożliwić wykorzystanie okazji biznesowych, które mogą pojawić się w przyszłości.

– W Wielkiej Brytanii otworzyliśmy spółkę ponad 10 lat temu, osiągnięcie tam jakichś sukcesów wymagało ogromnej cierpliwości i sumienności. Dzisiaj mamy już w Wielkiej Brytanii siedzibę, jesteśmy rozpoznawalni, marka Aluprof zaczyna coś znaczyć, to samo powinno wydarzyć się w Skandynawii – tłumaczy prezes giełdowej spółki.

Pytany o motory wzrostu spółki w najbliższych kwartałach Dariusz Mańko wskazuje przede wszystkim na segment systemów aluminiowych. Prezes GK Kęty swój optymizm uzasadnia głównie wydatkami ze środków unijnych w ramach nowej perspektywy finansowej. Liczy, że dynamika sprzedaży w tym segmencie na rynku krajowym przekroczy nawet 10 procent.

Natomiast ciągle możemy liczyć na opakowania giętkie, bo przychody w tym segmencie systematycznie wzrastają. I oczywiście segment wyrobów wyciskanych, w którym kończymy inwestycję w nową prasę, bo to zwiększą się trochę moce produkcyjne – wyjaśnia.

Grupa Kęty działa na rynkach wymagających znacznych nakładów na badania i rozwój. Szczególne widoczne jest to w przypadku segmentu opakowań giętkich.

Opakowania cały czas fluktuują, cały czas następuje zmiana trendu, cały czas jest nacisk na ekologię – mówi prezes Mańko.

Jak tłumaczy, z powodu presji ze strony dużych koncernów, brak nakładów na badania i rozwój uniemożliwiałby funkcjonowanie na tym rynku. Podobna sytuacja dotyczy także systemów profili aluminiowych oraz wyrobów wyciskanych.

Wszystko idzie w kierunku ekologii, czyli, jeżeli nie wymyślimy nowego systemu okien, drzwi i fasad, które będą bezpieczne, ekologiczne i neutralne dla środowiska, to też nie ma szans bycia w biznesie – Dariusz Mańko informuje o tendencjach aktualnie występujących w branży.

Grupa Kapitałowa Kęty w I półroczu 2015 roku wypracowała 960,6 mln zł skonsolidowanych przychodów i 92,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto. To odpowiednio o 12 i 11 proc. więcej niż rok wcześniej.

Źródło: Newseria.pl

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę