Hannover Messe 2019 rozpoczęte. Na targach nie brak także polskich firm

targi Hannover Messe 2019 © Raven Media

Udostępnij:

W poniedziałek rozpoczęły się największe targi przemysłowe świata - Hannover Messe. Dwadzieścia polskich firm projektujących rozwiązania dla przemysłu z wykorzystaniem technologii sztucznej inteligencji zostało wybranych przez PAIH, aby na hanowerskiej wystawie reprezentować Polskę.

Organizowane od 1947 r. targi Hannover Messe są największym wydarzeniem targowym sektora przemysłowego świata. Co roku wydarzenie przyciąga ponad 220 tys. odwiedzających i aż 6,5 tys. wystawców. W trakcie tygodniowych targów odbywa się ponad 1.400 wydarzeń: premier produktów, konferencji, debat czy warsztatów. Targi służą prezentacji najnowszych trendów i technologii produkcyjnych.



W poniedziałek o godzinie 9:00 Hannover Messe 2019 zostały zainaugurowane przez kanclerz Angelę Merkel, która odwiedziła i dokonała symbolicznego otwarcia stoiska Szwecji - Kraju Partnerskiego tegorocznej wystawy w Hanowerze, a jednocześnie sąsiada Polskiego Stoiska Narodowego, które w tym roku zorganizowane zostało po raz trzeci. Polska debiutowała na targach w 2017 r., uczestnicząc w nich jako Kraj Partnerski.

Targi w Hanowerze to doskonała okazja do długofalowej promocji polskiej myśli na arenie międzynarodowej i budowania silnych polskich marek. Pokazujemy, że Polska jest źródłem najnowszych technologii – powiedział wiceminister przedsiębiorczości i technologii Tadeusz Kościński, który w poniedziałek otworzył Polskie Stoisko Narodowe na Hannover Messe 2019. Jak dodał Kościński, zwiększenie umiędzynarodowienia polskiej gospodarki oraz eksportu towarów i usług zaawansowanych technologicznie to jedne z kluczowych zadań resortu. – Zależy nam przede wszystkim na wzmocnieniu obecności polskiej oferty w miejscach już dobrze nam znanych i odważnym wchodzeniu polskich przedsiębiorców na nowe pozaeuropejskie rynki. Dlatego jesteśmy obecni na Hannover Messe, najważniejszych na świecie targach przemysłowych – zaznaczył wiceszef MPiT.

Tematem przewodnim tegorocznej edycji wydarzenia jest wykorzystanie Sztucznej Inteligencji (AI) w tzw. Przemyśle 4.0, a wydarzenie odbywa się pod hasłem "Integrated Industry - Industrial Intelligence" Zintegrowany Przemysł - Inteligentne Technologie Przemysłowe.

Sztuczna inteligencja może w całkowity sposób zmienić produkcję. Polskie firmy są gotowe do wzięcia udziału w tej nowej rewolucji przemysłowej – przekonywał Łukasz Chrabański, kierownik Biura Handlowego PAIH w Niemczech. Chrabański przypomina, że teleinformatyka, czyli ICT to jedna z polskich specjalności eksportowych. W tym obszarze pracuje już około pół miliona osób, a udział tzw. sektora ICT oszacowano na około 8% polskiego PKB. – Coraz więcej firm w Polsce, zwłaszcza z segmentu MŚP projektuje rozwiązania z wykorzystaniem tak zaawansowanych technologii, jak rozszerzona rzeczywistość czy komputery kwantowe, które można wykorzystać w przemyśle – twierdził szef niemieckiego biura PAIH.

Nieprzypadkowo promocja polskiej oferty na Hannower Messe odbywa się pod hasłem „Smart Means Poland”. – Dwadzieścia firm, które pokazujemy w tym roku w Hanowerze opracowało systemy do optymalizacji procesów produkcyjnych, transferu danych, zarządzania sprzedażą czy systemami energetycznymi. Ich produkty pozwalają zmniejszyć koszty i zwiększyć zyski klientów – wyjaśniał Chrabański.



W tym roku w Hanowerze na Polskim Stoisku Narodowym zobaczyć będzie można m.in. twórców silników do próżniowych kolei magnetycznych, pomysłodawców rozwiązania analizującego nastrój oraz zachowanie klientów w sklepach, robotyczne ramię ułatwiające operacje laparoskopowe, system do zdalnego monitorowania prac maszyn, który można podłączyć do każdego urządzenia czy dostawcę automatycznych linii produkcyjnych.

Liczymy na duże zainteresowanie międzynarodowych decydentów. Wybraliśmy najciekawsze projekty z największym potencjałem na kontrakty sprzedażowe. Mamy też świetną lokalizację. Jesteśmy sąsiadami Szwecji - Kraju Partnerskiego tegorocznych targów Hannover Messe – mówił przedstawiciel Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu. – Mamy też przedsiębiorstwo, które nawiązało dzięki PAIH relacje z potencjalnym klientem w Chinach, a na Hannower Messe może sfinalizować negocjacje. Obędzie się też premiera produktu jednego z naszych wystawców.

Udostępnij:

Drukuj



MM Magazyn Przemysłowy Online

MM Magazyn Przemysłowy jest tytułem branżowym typu business to business, w którym poruszana jest tematyka z różnych najważniejszych sektorów przemysłowych. Redakcja online MM Magazynu Przemysłowego  przygotowuje i publikuje na stronie artykuły techniczne, nowości produktowe oraz inne ciekawe informacje ze świata przemysłu i nie tylko.




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również