III Konferencja „Lean Management w Praktyce” zakończona

Już po raz trzeci w Gliwicach odbyła się organizowana przez Instytut Doskonalenia Produkcji konferencja „Lean Management w Praktyce". W ciągu dwóch dni, 10 i 11 kwietnia, prawie 300 osób wysłuchało dziewięciu prelekcji praktycznego zastosowania metod filozofii Lean Management w odniesieniu do sektora produkcyjnego oraz, co jest innowacją na skalę krajową, także usługowego.

Instytut Doskonalenia Produkcji III edycją swojej konferencji chciał zapoczątkować propagowanie filozofii Lean wśród dostawców usług. Tradycyjnie już Uczestnicy Konferencji mieli okazję wymienić się doświadczeniami związanymi z wdrażaniem narzędzi Lean we własnych zakładach podczas otwartego panelu dyskusyjnego. Z pozytywnym oddźwiękiem spotkał się natomiast nowy pomysł organizatorów: praktyczny blok warsztatowy po zakończeniu planowanych wystąpień, w którym mógł wziąć udział każdy z uczestników.

Uczestnicy Konferencji w Centrum Kultury Studenckiej „Mrowisko" mieli okazję wysłuchać wysokiej klasy ekspertów o wieloletnim doświadczeniu w propagowaniu i wdrażaniu autorskich rozwiązań ograniczających straty w procesach. Rafał Nawrat, dyrektor zarządzający Bussines Line SSC Arcelormittal, porównał wpływ wdrażania Lean na przedsiębiorstwo do wpływu zaburzeń układu pokarmowego na organizm ludzki. Przedstawiciele Schenker opowiedzieli, jaką drogę przeszła firma, odchudzając oferowane procesy, a Paweł Kłosowicz, kierownik serwisu Raben Transport, przedstawił, jakie korzyści dla procesów serwisowych przyniosła właściwie przeprowadzona standaryzacja i wizualizacja. Możliwości, jakie niesie stosowanie narzędzia Six Sigma przedstawił na przykładzie Jarosław Rudnicki, dyrektor produkcji Norma Polska. Piotr Wiśniewski wskazywał jak istotne w sukcesie wdrażania zmian wśród załogi jest pokonanie początkowego strachu. W panelu dyskusyjnym uczestnicy mieli okazję porozmawiać ze sobą. Tematem przewodnim była praca w dedykowanych zespołach wdrożeniowych, a dyskusję moderował Tomasz Król.

Drugi dzień konferencji rozpoczął Marek Krasiński z Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu, który odpowiedział na pytanie, dlaczego wdrożenia udają się w Japonii, a w Polsce jest to trudniejsze. Właściwego wykorzystania posiadanego potencjału przedsiębiorstwa w zakresie zasobów, jakimi są nieruchomości uczył Łukasz Piworowicz, natomiast koordynator III Konferencji IDP - Andrzej Krótki, przedstawił rolę innowatorów w usprawnianiu procesów na przykładzie Konferencji „Lean Management w Praktyce". Na zakończenie Adam Koszyk i Przemysław Lewicki z ING Banku Śląskiego omówili korzyści, jakie przyniosło wdrożenie narzędzi Lean.

Po zakończeniu cyklu wykładowego odbył się blok równolegle prowadzonych praktycznych warsztatów. Mapowania procesów na przykładzie parzenia kawy uczył Michał Wolak, a umiejętności organizacyjnych w języku angielskim - Agnieszka Jakubowska i Marta Styczeń. O tym jak właściwie zbudować standard produkcyjny opowiadał Tomasz Król, a Adam Moszyński przedstawiał sposoby prowadzenia negocjacji.

III Konferencja była wyjątkowa nie tylko z uwagi na merytorykę prowadzonych wystąpień i blok warsztatowy na zakończenie. Organizatorzy zorganizowali również wiele zajęć interaktywnych oraz przygotowali wiele nagród dla uczestników za aktywny w nich udział. Podczas wieczornego spotkania w jednym z gliwickich lokali można było z nowopoznanymi osobami porozmawiać nie tylko na tematy związane z pracą.

Na kolejną odsłonę konferencji organizatorzy zapraszają już w październiku. Planowane jest zaprezentowanie jeszcze większej liczby praktycznych rozwiązań i warsztatów. Osobom chcącym pogłębić swoją wiedzę z zakresu filozofii Lean IDP poleca organizowane przez siebie i Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu studia podyplomowe o tym kierunku. Studia ruszają już w październiku.

www.instytutdp.com

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę