Innowacje w wydaniu polsko-fińskim

PixaBay

Wymiana doświadczeń w projektowaniu i prowadzeniu polityki innowacyjnej to główny cel polsko-fińskiego seminarium. Konferencja z udziałem wiceminister Jadwigi Emiliewicz, przedstawicieli fińskiego Ministerstwa Zatrudnienia i Gospodarki oraz VTT - Fińskiego Instytutu Badań Technicznych odbyła się na początku lutego w siedzibie Ministerstwa Rozwoju.

Seminarium było okazją do wymiany doświadczeń dotyczących reorganizacji instytutów badawczych, współpracy nauki z biznesem oraz perspektywy kooperacji partnerów z obu krajów. Celem seminarium było również zintensyfikowanie współpracy pomiędzy polskimi i fińskimi instytutami badawczymi, przedsiębiorstwami oraz wypracowanie propozycji wspólnych projektów. Spotkanie otworzyły podsekretarz stanu w MR Jadwiga Emilewicz oraz Hanna Lehtinen ambasador Finlandii w Polsce.

Wiceminister Emilewicz podkreśliła polskie ambicje w obszarze kształtowania rynku, który opiera się na innowacyjności i potencjale badawczo-rozwojowym. Omówiła również priorytety polityki innowacyjności i polityki przemysłowej na najbliższe lata. Odniosła się także do roli współpracy, tworzenia dynamicznego ekosystemu i otoczenia dla innowacyjnych przedsiębiorstw oraz roli edukacji w pobudzaniu kreatywności i innowacyjności obywateli.

Ambasador Lehtinen zwróciła uwagę na rolę współpracy polsko-fińskiej oraz na znaczenie polskiego rynku dla fińskiej gospodarki. Przypomniała również jak wiele fińskich firm realizuje swoje inwestycje w Polsce. Wskazała także na rosnące zainteresowanie Polaków tematyką innowacyjności w Finlandii.

Natomiast Jouko Soukas, wiceprezydent VTT zaprezentował Finlandię jako kraj naukowców i inżynierów, naród wszechstronnie wykształcony, angażujący znaczne kapitały prywatne w B+R. Wskazał, że firmy inwestujące w innowacje przełomowe notują na ogół 2-3 krotnie wyższą sprzedaż. Zaprezentował również VTT jako kompetentnego partnera dla przedsiębiorstw prowadzących badania i prace rozwojowe oraz pracujących na nowymi produktami i modelami biznesowymi.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę