Internet możliwości – biznes zyskuje na IoT

Fotolia

Szacuje się, że w ciągu zaledwie dwóch lat 25 miliardów urządzeń na całym świecie będzie podłączonych do sieci, a do 2025 r. liczba ta wyniesie ponad 55 miliardów. Internet rzeczy (ang. Internet of Things) staje się internetem nowych możliwości – szczególnie dla biznesu.

Według prognoz między 2017 a 2025 r. inwestycje firm w IoT wyniosą prawie 15 bilionów dolarów. Już teraz nakłady w przedziale od 100 tys. do 1 mln dolarów deklaruje 37% przedsiębiorców2.

Urządzenia z zakresu Internetu rzeczy umożliwiają monitorowanie i automatyzację procesów, a w efekcie m.in. obniżenie kosztów działalności i rozwój firm. Przykładem jest Rolls-Royce, który za pomocą IoT nadzoruje pracę swoich silników odrzutowych i wykorzystuje te dane do optymalizowania torów lotu, poziomu spalania czy procesu konserwacji. Redukcja zużycia paliwa o 1% wygenerowała przy tym roczne oszczędności rzędu 250 tys. dolarów na samolot3.

Nowoczesne rozwiązania, takie jak oferowane przez Konica Minolta platforma IIoT (ang. Industrial Internet of Things, czyli Przemysłowy Internet Rzeczy) monitorująca czas pracy urządzeń, okulary do rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality) testowane m.in. w procesach produkcyjnych fabryki ciągników John Deere oraz Siemens czy inteligentne systemy wideo analizujące obraz w czasie rzeczywistym usprawniają pracę w firmach i zapewniają bezpieczeństwo ich pracowników.

Rozwój Internetu rzeczy może przynieść wymierne korzyści dla przedsiębiorców, szczególnie w zakresie gromadzenia i analizowania danych. Odpowiedni wgląd w procesy pozwala zwiększać efektywność oraz zmniejszać liczbę błędów w produkcji, logistyce czy obsłudze. Aby maksymalnie wykorzystać potencjał IoT, konieczne są inwestycje w wiedzę i umiejętności pracowników, a także zapewnienie efektywnej współpracy wielu działów w firmach – podsumowuje Mateusz Macierzyński, IT/ECM Services Portfolio Manager w firmie Konica Minolta Business Solutions Polska.

Źródło: Konica Minolta

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę