ITM Industry Europe 2019. „Obecność tutaj to konieczność”

Raven Media

Blisko tysiąc wystawców, 25 tys. m2 powierzchni ekspozycyjnej, 10 pawilonów i ponad 15 tys. odwiedzających – tak w wielkim skrócie można podsumować tegoroczne targi ITM Industry Europe. Przez cztery dni ich trwania teren Międzynarodowych Targów Poznańskich stał się areną nowych, światowych trendów w przemyśle.

Targi ITM Industry Europe, które dotąd odbywały się pod nazwą ITM Polska, to jedna z większych imprez w Europie Środkowo-Wschodniej, kompleksowo prezentująca ofertę polskiego i światowego przemysłu, którego produkty i usługi zgodne są z ideą Smart Industry.

Tegoroczne targi cieszyły się sporym zainteresowaniem, o czym – jak podkreśla Anna Lemańska, dyrektor projektu w Grupie MTP – świadczy liczba odwiedzających. – Chociaż jeszcze liczymy, to już teraz możemy powiedzieć, że odnotujemy co najmniej kilkunastoprocentowy wzrost odwiedzających w stosunku do poprzedniej edycji, kiedy odwiedziło nas 15 tys. gości.

Jak podkreśla Anna Lemańska, targi oprócz swojego celu marketingowo-wizerunkowego spełniają również cele finansowe. – Wiele firm podkreślało, że udało im się nawiązać ciekawe kontakty biznesowe czy podpisać kontrakty na sprzedaż sprzętu, co nas bardzo cieszy. To pokazuje, że warto wystawiać się na naszych targach – dodała.

 Targi warte poznania

Zadowolenia nie kryli także wystawcy. – Nasze stoisko odwiedziło bardzo dużo klientów. Mieliśmy mnóstwo zapytań i ogrom pracy. Nasza obecność na targach ITM to za każdym razem bardzo dobra inwestycja, możliwość pokazania się i zaprezentowania naszych nowości – przyznał Marcin Sawczyn, dyrektor zarządzający w Haimer Polska. Niemiecki producent w stolicy Wielkopolski zaprezentował premierowo mocowania termokurczliwe i pokazał rozwiązania z zakresu IT w oprzyrządowaniu do pomiaru i ustawiania.

Firma Houfek, producent maszyn do obróbki drewna, w Poznaniu wystawiała się już po raz czwarty. Peter Šelep, jej dyrektor, przyznaje, że obok targów kieleckich targi poznańskie są bardzo ważne w strategii jego firmy. – Województwo wielkopolskie i obszary południowe, Małopolska, to rejony, z których mamy najwięcej klientów, ale też np. z Gdańska i Olsztyna. Właściwie cała Polska jest dla nas bardzo interesującym rynkiem. Rzeczywiście targi kieleckie skierowane są bardziej do klientów z Polski wschodniej, a Poznań gromadzi Polskę zachodnią – zauważył Peter Šelep. – W tej chwili nie potrafię jeszcze powiedzieć, które z nich okażą się dla nas większym sukcesem w tym roku, ale na pewno targi w Poznaniu są bardzo ważne – dodał.

Grupa Roemheld od trzech lat regularnie przyjeżdża na ITM. – Liczba zwiedzających utrzymuje się cały czas na bardzo dobrym poziomie. W tej branży to jedne z największych targów w Polsce. Nasza obecność tu jest nieunikniona głównie z dwóch powodów. Po pierwsze są to najbardziej znane polskie targi na świecie. Po drugie chcemy być obecni także w centralnej i północnej Polsce – podkreślił Maciej Boldys z Grupy Roemheld.

Tomasz Słoboda, sales manager CEE Central & East Europe w Mitsubishi Electric mówi: – Nasz dealer, firma Polteknik, przyjeżdża do Poznania co roku od początku targów, a my jako Mitsubishi – odkąd jesteśmy w Europie, czyli od 2013 r. Obserwujemy, że targi się powiększają. Klienci korzystają z tego, że każda firma zapewnia tu obecność handlowców. Jednak same targi to już inne wydarzenie niż kiedyś – nie służą już sprzedaży, ale prezentacji nowych produktów. Dużo łatwiej jest dziś dotrzeć do klienta końcowego, a klientom dużo łatwiej dotrzeć do producenta, ponieważ wszystko można znaleźć w internecie. Do targów więc trzeba podchodzić inaczej, ale trzeba na nich być. Obecność tutaj to konieczność.

Bogaty program merytoryczny

Targom ITM Industry Europe 2019 towarzyszyło bardzo dużo konferencji, paneli naukowych oraz debat. Jedną z nich – MM Speakers Corner – w ramach targowego newsroomu zorganizowała redakcja „MM Magazynu Przemysłowego”.

– Tym razem dyskutowaliśmy o innowacjach, o Przemyśle 4.0, ale także o tym, co należałoby zmienić, żeby te wszystkie nowe technologie odpowiednio wdrażać i czy rzeczywiście jest na nie zapotrzebowanie, bo to wcale nie jest takie oczywiste. Czy przedsiębiorcy w Polsce najpilniej potrzebują właśnie Przemysłu 4.0, czy potrzebują zmian w innych dziedzinach – to m.in. jeden z tematów, o którym dyskutowaliśmy na MM Speakers Corner – podsumował Radek Brzózka, dziennikarz telewizyjny prowadzący MM Speakers Corner.

Jak mówił dalej: – Kolejny raz miałem olbrzymią przyjemność pytać naszych ekspertów o ich opinie. Dla mnie cenne były wszystkie głosy, ale najwięcej dowiedziałem się na panelu dotyczącym innowacji, czyli hasła, którego nie lubię, bo innowacje są teraz nadużywane, ale kiedy eksperci dzielą się własnymi doświadczeniami na temat tego, jak w ich firmach tworzone i propagowane są innowacje, to są to bardzo dobre i konkretne praktyki, które warto zabrać ze sobą do domu. Mam nadzieję, że publiczność MM Speakers Corner zabrała do swoich domów i firm naprawdę wiele cennych i bardzo wartościowych myśli. 

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę