JSW będzie wytwarzać pellet

Jastrzębska Spółka Węglowa, PG Energy Capital Management i JSW Innowacje podpisały list intencyjny w sprawie możliwości realizacji wspólnego przedsięwzięcia polegającego na produkcji pelletu w oparciu o technologię spółki CoalTech oraz koks, muły, pyły i odpady węglowe dostarczane przez JSW. To kolejny pomysł na zagospodarowanie terenów po byłej kopalni Krupiński w Suszcu.

List intencyjny został podpisany podczas obrad International Mining Forum 2017, które odbywało się od 28 do 30 czerwca br. w Jastrzębiu Zdroju.

JSW, PG Energy oraz JSW Innowacje zamierzają przystąpić do wspólnego przedsięwzięcia polegającego na produkcji pelletu przy użyciu nowoczesnych technologii opracowanych przez CoalTech, którego jedynym, polskim partnerem technologicznym i kapitałowym jest PG Energy.

– JSW stawia na działalność innowacyjną, dlatego w ramach naszej grupy kapitałowej została utworzona nowa spółka JSW Innowacje, która będzie poszukiwała rozwiązań i technologii służących poprawie efektywności naszych kopalni i koksowni. Jesteśmy zainteresowani wykorzystywaniem nośników energii w postaci mułów węglowych do produkcji pelletu, przy czym musi się to odbywać w sposób opłacalny i bezpieczny dla środowiska – mówi Daniel Ozon, p.o. prezesa Jastrzębskiej Spółki Węglowej. – Cieszę się, że IMF – JSW 2017 był nie tylko platformą wymiany myśli naukowej i praktycznych inżynierskich rozwiązań w międzynarodowym gremium, ale stał się także początkiem wielu ważnych przedsięwzięć biznesowych.

W celu ustalenia możliwości realizacji wspólnej inicjatywy strony zobowiązały się do zweryfikowania kompatybilności technologicznej i technicznej zaangażowanych podmiotów w zakresie możliwości produkcji pelletu w oparciu o połączenie zasobów wszystkich współpracujących ze sobą stron.

Źródło: JSW

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę