Kiedy pracownicy opuszczą firmę? Można spekulować

Pixabay

Z dnia na dzień świat korporacyjny staje się coraz bardziej niezwykły. Nie dziwi więc fakt, że wraz ze wzrostem popularności sztucznej inteligencji firmy wykorzystują ją do zwiększenia wydajności i automatyzacji zadań.

Jedna z wewnętrznych technologii IBM może teraz zrobić coś dużo bardziej szokującego. Według raportu CNBC opracowany przez IBM program „przewidywanego zużycia" – ujawniony przez CEO Ginni Rometty – wykorzystuje maszyny do analizowania pracowników i określania, kiedy mogą się wycofać i zrezygnować z pracy.

Rometty twierdzi, że dokładność tych prognoz wynosi około 95%. Dodaje również, że program pomógł zaoszczędzić IBM około 300 mln dolarów. Są to imponujące liczby. Mówiąc o dokładności, Rometty powiedział w CNBC, że „najlepszy czas” na dotarcie do pracownika występuje, zanim zdecyduje się on na odejście z pracy. To stwierdzenie może na początku wydawać się oczywiste – najprawdopodnobniej oznacza ono, że ​​łatwiej jest przekonać pracownika do pozostania, niż namówić go do powrotu po tym, jak już odejdzie.

Co oznacza wyrażanie „dotrzeć” do pracownika?

Według Rometty może to oznaczać promocje, korzyści edukacyjne, a nawet zachęty finansowe. Dyrektor generalny nie ujawnia żadnych szczegółów dotyczących działania tej sztucznej inteligencji, prawdopodobnie dlatego, że nie chce ujawniać tajemnic konkurentom IBM. Jednak CNBC twierdzi, że sztuczna inteligencja jest skuteczna, ponieważ analizuje wiele danych, co może oznaczać, że bierze też pod uwagę takie kwestie jak zadowolenie z pracy (ustalone poprzez regularne przeglądy wyników) oraz częstotliwość kłótni lub nieporozumień z innymi pracownikami i przełożonymi. Oczywiście to czysta spekulacja.

Źródło: Techspot

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę