Kolejne spotkanie branży motoryzacyjnej za nami

AutoEvent 2019 © Raven Media

Udostępnij:

Kilkuset przedstawicieli branży automotive, w tym wielu menadżerów działających na polskim rynku firm, wzięło udział w tegorocznej edycji konferencji AutoEvent, która odbyła się w hotelu Ossa niedaleko Rawy Mazowieckiej. Jak zwykle, poza seminariami eksperckimi, podczas trzydniowej imprezy miały miejsce także spotkania kooperacyjne B2B oraz wystawa targowa, a wieczorem obecni goście wzięli udział w integracyjnych spotkaniach.

AutoEvent to branżowa konferencja, która jest organizowana przez Polską Izbę Motoryzacji już od 2005 r. Uczestnikami tego największego corocznego spotkania branży motoryzacyjnej na polskim rynku są przedstawiciele firm dostarczających części i komponenty do produkcji nowych samochodów (na tzw. pierwszy montaż), czyli TIER1, TIER2, TIER3 oraz OEM.

W gronie uczestników można było znaleźć również firmy zajmujące się produkcją oraz dostarczaniem materiałów i fabrykatów, maszyn, urządzeń, narzędzi, robotów, automatyki i oprogramowania dla przemysłu motoryzacyjnego. W tym roku w części wystawowej można było znaleźć stoiska m.in. firm Fanuc, 3M czy też NG Engineering Group. W strefie wystawowej pojawił się także pojazd adaptacyjny Kordiana Mańkowskiego, absolwenta Uniwersytetu Artystycznego w Poznaniu. Praca dyplomowa powstała w Katedrze Wzornictwa pod opieką promotora, dr. hab. Dariusza Kuźmy prof. UAP.



Tegoroczny AutoEvent ze swoim wykładem pt. „Niemożliwe – to tylko wymówka czyli jak przekraczać własne granice w życiu i biznesie” zainaugorował Jan Mela, polski podróżnik i działacz społeczny Fundacji Poza Horyzonty.

Z kolei ekonomista Marek Zuber mówił o szansach i zagrożeniach, jakie stoją przed firmami z sektora przemysłu motoryzacyjnego, o perspektywach aby Polska rozwijała i utrzymała pozycję dostawcy części i komponentów do produkcji nowych pojazdów oraz o powściągliwości Europy względem Ameryki w obszarze wydatków na innowacje.

Branża motoryzacyjna stanowi bardzo istotny element gospodarki światowej. Jednocześnie jest to branża z niesamowitymi wyzwaniami, będąca w trakcie rewolucji, która obejmuje trzy główne obszary: napędy, funkcję autonomicznej jazdy oraz kwestię posiadania. Czy w przyszłości większość z nas będzie chciała mieć własny samochód, czy tylko będzie go wynajmowała? Jednak największym wyzwaniem kosztowym dla producentów samochodów mogą okazać się zmiany legislacyjne dotyczące przede wszystkim ochrony środowiska, a także bezpieczeństwa – przekonywał Marek Zuber. – Jesteśmy potęgą w produkcji części do automotive. Zaczęło się od tego, że w Polsce była tania produkcja. Dziś już tak tanio nie jest, ale wciąż taniej niż np. w Niemczech czy Wlk. Brytanii, ale to, o czym warto wspomnieć, to bardzo wysoka jakość produkcji osiągana w polskich fabrykach. Tak więc jakość jest tym, o czym się mówi w kontekście polskiej produkcji, i być może będzie ona nas chroniła przed przenoszeniem produkcji fabryk z Polski w inne miejsca, gdzie jest taniej.


TOP w kategorii




O ekspansji zagranicznej, również do Afryki, o niewykorzystywanych przez polskie firmy możliwościach handlowych i inwestycyjnych oraz o współpracy z Agencją mówił natomiast Grzegorz Gałczyński, Menedżer ds. Branż Strategicznych w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu.

Ostatnio podjęliśmy decyzję, że trzeba zmienić podejście, dlatego też powstała idea stworzenia mapy destynacji eksportowych dla przemysłu motoryzacyjnego. Jest to narzędzie, które zawiera w sobie know-how rynkowe dla wszystkich miejsc, w których mamy swoje placówki, czyli najlepsze możliwości do zainwestowania na danym rynku. W moim odczucie najbardziej obiecujące są rynki afrykańskie, które stanowią olbrzymią szansę na wypromowanie własnych produktów i własnej marki – podkreślał Grzegorz Gałczyński.

 

Udostępnij:

Drukuj





MM



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również