Konferencja FutureMotive - o nowych technologiach w branży automotive

FutureMotive

Zatrudniająca ok. pół miliona osób branża motoryzacyjna jest jednym z kół zamachowych rozwoju gospodarczego województwa śląskiego. Istotnymi elementami działalności przedsiębiorstw produkujących samochody i podzespoły są automatyzacja i robotyzacja. Jednocześnie coraz większą rolę w branży motoryzacyjnej odgrywa sztuczna inteligencja i cyberbezpieczeństwo. Zagadnienia te będą tematem konferencji Future Motive, zaplanowanej na 7-8 czerwca 2018 r. w Katowicach.

W trakcie Future Motive przedstawiciele najważniejszych firm sektora Automotive będą dyskutować na temat praktycznego zastosowania technologii w ich biznesie. Funkcjonowanie zakładów z branży Automotive uzależnione jest od dobrze wykwalifikowanej kadry. Coraz bardziej istotnym elementem staje się proces automatyzacji i robotyzacji produkcji. Specjaliści zwracają również uwagę na wzrost znaczenia sztucznej inteligencji i cyberbezpieczeństwa w bieżącej działalności branży motoryzacyjnej. O wszystkich tych zagadnieniach będą rozmawiać uczestnicy konferencji organizowanej przez Future Processing, firmę technologiczną z Gliwic. W ramach inicjatywy „IT KOCIOŁ” można będzie zgłosić wyzwania związane
z wdrożeniem Industry 4.0, a zespół specjalistów przygotuje i zaprezentuje propozycje rozwiązań.

Zaskakujące, ale dopiero teraz przecinają się drogi firm motoryzacyjnych i tworzących oprogramowanie. Okazuje się przy tym, że oprogramowanie może przynieść wiele korzyści branży Automotive, pozwalając sprawniej i oszczędniej prowadzić proces produkcji i przetwarzania danych wykorzystywanych przez firmy – mówi Agata Padalska, Key Account Manager Future Processing, pomysłodawczyni konferencji. – Postępująca automatyzacja zmienia sposób planowania produkcji, zarządzania nią oraz optymalizacji systemów produkcyjnych. Międzynarodowe korporacje i fabryki będące częścią globalnych koncernów motoryzacyjnych są pionierami w testowaniu i wdrażaniu technologii przemysłu 4.0. Zarządzający nimi codziennie stają w obliczu pytania, w jaki sposób wyznaczać kolejne progi optymalizacji, przy jednoczesnym zapewnieniu odpowiedniej zwinności organizacji, bezpieczeństwa i jakości jakiej oczekują od nich klienci.

Podczas Future Motive specjaliści z branży motoryzacyjnej, technologicznej i logistycznej będą rozmawiali
także o wyzwaniach czwartej rewolucji przemysłowej (Industry 4.0). Tematyka wystąpień obejmie również m.in. projektowanie systemów IT dla przemysłu (ewolucja a nie rewolucja), sztuczną inteligencję wspierającą wizyjną kontrolę jakości. Prelegenci konferencji będą także mówili o plusach zlecania projektów informatycznych z firm produkcyjnych do wyspecjalizowanych firm programistycznych.


Wśród tematów wystąpień znajdują się również zagadnienia związane z poszerzoną rzeczywistością (ang. Augmented Reality – AR) oraz rolą człowieka w kontekście współpracy człowieka z maszyną, w zmieniającej się rzeczywistości branży samochodowej.

Jednym z tematów konferencji będzie także finansowanie innowacyjnych pomysłów w sektorze motoryzacyjnym.
Opowiedzą o tym specjaliści firmy doradczej KPMG. Zaprezentują oni założenia programu INNOMOTO dla sektora Automotive oraz korzyści dla przedsiębiorców płynące z przystąpienia do konkursu. Zespół Innowacji, Ulg
i Dotacji KPMG wskaże ponadto jak przygotować wniosek mający szanse na uzyskanie dofinansowania unijnego. Prelekcja poruszy także zagadnienia ulgi podatkowej B+R, a także planowanych rozwiązań uzupełniających system zachęt do prowadzenia działalności innowacyjnej, takich jak Innovation box.

Konferencja Future Motive odbędzie się w dniach 7-8 czerwca 2018 w Walcowni Cynku w Katowicach – Szopienicach. Organizatorami wydarzenia są: Future Processing, Staubli, Crusar i Think Tank Human 4.0, KPMG oraz Klaster Silesia Automotive & Advanced Manufacturing wraz z KSSE. Spotkanie dedykowane jest kadrze zarządzającej.

>>Więcej informacji o Konferencji FutureMotive<<

Źródło: Future Processing

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę