Lectra przedsiębiorstwem produkcyjnym przyszłości

Lectra © Lectra

Udostępnij:

Związek Przemysłu Przyszłości (AIF) wyróżnił Lectrę tytułem„Przedsiębiorstwo produkcyjne przyszłości” za spełnianie kryteriów dobrego przykładu, innowacyjności i zaangażowania. Certyfikat nadawany jest firmom, które szczegółowo opracowały przełomowy projekt organizacji swojej produkcji wykorzystujący potencjał rozwiązań cyfrowych.

AIF przyznał wyróżnienie Lectrze za jej konkurencyjność w zakresie kosztów, jakości i terminów dostaw, uzyskaną dzięki zastosowaniu koncepcji lean w zarządzaniu i przemyślanemu projektowaniu produktów. Firma otrzymała wyróżnienie również za konkurencyjność w zakresie wartości. Przyznano je za mistrzostwo w obsłudze klientów, z którego wynikły nowe, powiązane usługi.


Od roku 2013 Lectra zainwestowała w badania i rozwój kwotę 86 mln euro, co odpowiada 9,4% jej przychodów. Inwestycja ta pozwoliła spółce przejść metamorfozę opierającą się na zaawansowanej metodologii i technologii, zwiększonej rekrutacji i konkurencyjności na wszystkich rynkach geograficznych i we wszystkich sektorach działalności gospodarczej.

Posiadając dziesięć lat doświadczenia w przemysłowym Internecie rzeczy w zakresie systemów tnących oraz fachową wiedzę o automatyzacji i optymalizacji projektowania oraz rozwoju produktów, Lectra oferuje wyjątkowe wsparcie klientom, wprowadzając ich w erę Przemysłu 4.0.


TOP w kategorii




Wywierany przez niektórych udziałowców w roku 2005 nacisk na przeniesienie produkcji do Chin stał się impulsem do wdrożenia przemysłowego projektu Lectry. Po analizie ryzyka – kosztu transportu do Europy, rotacji wykwalifikowanych pracowników, niepewności co do praw patentowych oraz jakości – Lectra zdecydowała się pozostawić produkcję we Francji. Na tę decyzję wpłynęły czynniki takie jak innowacyjność, konieczność bycia na bieżąco, wzrost produktywności i wartości dostarczanej klientom.

W ciągu trzech lat zakład Lectry poprawił swój wskaźnik wydajności o 18 punktów procentowych i od tej pory utrzymuje go na poziomie 89%. Spółka zmniejszyła już koszty o 25% oraz poprawiła jakość i poziom obsługi. Jeśli chodzi o pozycjonowanie, Lectra potwierdziła pozycję lidera w segmencie rynku zaawansowanych produktów. Spółka wzbogaciła swoją ofertę o kompleksowe i innowacyjne usługi oraz produkty wykorzystujące inteligentne rozwiązania Smart Services, niezastąpione zwłaszcza w zakresie konserwacji zapobiegawczej.

Udostępnij:

Drukuj





MM



Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również