LW Bogdanka publikuje wyniki finansowe

LW Bogdanka

Wynik EBITDA w omawianym okresie wyniósł 166,3 mln zł, EBIT sięgnął 73,2 mln zł, a zysk netto przekroczył 56,6 mln zł. Pomimo trudnej sytuacji rynkowej i pozostawania wyników pod presją spadku cen węgla, wskaźniki rentowności Spółki pozostają na ponadprzeciętnym dla branży poziomie, czego przykładem jest marża EBITDA sięgająca w III kwartale 2014 roku 34,4%. 

Wypracowane w III kwartale wyniki są zdecydowanie lepsze od osiągniętych w poprzednich kwartałach tego roku. I tak, przychody ze sprzedaży były o 16,4% wyższe od osiągniętych w II kwartale tego roku i o 12,9% wyższe od wypracowanych w I kwartale. EBITDA wzrosła odpowiednio o 12,9% i 15,2%, a zysk netto w III kwartale 2015 r. był o 32,3% wyższy niż w poprzednich trzech miesiącach i o 73,3% wyższy niż w I kwartale br.

Przychody ze sprzedaży po trzech kwartałach sięgnęły 1,3 mld zł, wynik EBITDA wyniósł 458,1 mln zł, EBIT sięgnął 174,5 mln zł, a zysk netto wyniósł 132,1 mln zł.

Spółka obniżyła całkowity koszt gotówkowy pozyskania węgla (UMCC + Capex/tona) o 2,6% w stosunku do II kwartału i o 10,5% w porównaniu z I kwartałem. Po trzech kwartałach tego roku jest on niższy o 6,3% niż w tym samym okresie 2014 r. Koszty rodzajowe zostały obniżone w okresie trzech kwartałów tego roku o ponad 145 mln zł w porównaniu z analogicznym okresem 2014.

Spółka utrzymuje prognozy sprzedaży węgla w 2015 r. na poziomie ok. 8,5 mln ton, co oznacza planowany znaczący wzrost wydobycia i sprzedaży w IV kwartale tego roku.

W październiku br. nastąpiły istotne zmiany w strukturze akcjonariatu Spółki. W wyniku ogłoszonego w dniu 14 września przez Enea S.A. wezwania do zapisywania się na sprzedaż akcji LW Bogdanka S.A., Enea S.A. w dniu 26 października nabyła 64,57% tych walorów i wraz ze swoją spółka zależną Enea Wytwarzanie Sp. z o.o. dysponuje łącznie 66% akcji Bogdanki.

Źródło: LW Bogdanka

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę