Maszyny i urządzenia przemysłowe popularne w leasingu

Millennium Leasing pokazuje, co najczęściej leasingują polscy przedsiębiorcy. Okazuje się, że spora część z nich decyduje się na maszyny i urządzenia przemysłowe.

Jeśli chodzi o branże korzystające z usługi Millennium Leasing to podział jest podobny jak w przypadku innych spółek z sektora. Około 2/3 klientów związanych z branżą usługową, z czego dominujący jest obszar związany z transportem towarów. Ponad 20-procentowy jest natomiast udział branży przemysłowej, dla której leasingowane są maszyny i urządzenia.

Jeżeli kryterium jest rodzaj leasingowanych aktywów, to mamy transport lekki, w którym uwzględniamy samochody osobowe oraz małe samochody dostawcze do 3,5 tony, oraz transport ciężki, w którym główną rolę odgrywają ciężkie pojazdy drogowe – ciągniki siodłowe, naczepy, pojazdy ciężarowe – wylicza prezes Rybak.

Przedmiotem leasingu są także inne środki transportu, jak np. pojazdy wykorzystywane w ruchu kolejowym czy drogowo-osobowym, takie jak lokomotywy, wagony oraz autobusy. Zdecydowanie mniejszy udział w strukturze leasingowanych pojazdów mają natomiast środki transportu wodnego i powietrznego.

Kolejną grupą są maszyny i urządzenia przemysłowe. W tej grupie należy wydzielić również linie technologiczne, które są w klasyfikacji wyróżniane są pod nazwą inne – wyjaśnia ekspert.

Odrębną kategorię przedmiotów leasingu stanowią nieruchomości. Ta grupa cechuje się z reguły dłuższym czasem trwania oraz innymi zasadami udzielania finansowania.

Spółka Millennium Leasing w ostatnim czasie podpisała umowę leasingu flot autobusowych dla Łodzi i Warszawy. Na jej podstawie do stołecznego MZA dostarczone zostanie 60 nowych pojazdów.

Rzeczywiście w tym roku dwie duże umowy dotyczyły autobusów we współpracy z Solarisem, czołowym polskim producentem. Udało nam się wygrać dwa przetargi na finansowanie oraz serwisowanie floty w Łodzi i Warszawie – informuje prezes zarządu Millennium Leasing .

Źródło: Newseria

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę