Messer i CVC finalizują przejęcie amerykańskiej części firm Linde i Praxair

Messer Polska

Firma Messer 1 marca 2019 r. przejęła większość biznesu gazowego od Linde w Ameryce Północnej oraz niektóre działalności biznesowe Linde i Praxair w Ameryce Południowej. W tym celu, wspólnie z funduszem CVC Capital Partners VII (CVC) powołano Messer Industries. Messer Industries zainwestuje w sumie około 3,6 miliarda dolarów (3,2 miliarda euro). Do joint venture Messer wnosi większość swoich spółek zachodnioeuropejskich.

Tworząc to strategiczne partnerstwo, wykorzystujemy wyjątkową okazję do powrotu na rynki Ameryki Północnej i Południowej. Dzięki temu Messer stanie się globalnym graczem w tym sektorze i umocni swoją pozycję największego na świecie, rodzinnego specjalisty w zakresie gazów przemysłowych. Jest to jedyna taka okazja w życiu – stwierdza Stefan Messer, właściciel i dyrektor generalny Messer Group. – Planujemy w przeciągu kilku lat w pełni zintegrować joint venture z Messer Group, zarządzaną przez rodzinę. W średnioterminowej perspektywie chcemy wykorzystać fuzję obu firm, aby ponownie stać się globalnym graczem, obecnym na odpowiednich rynkach gazów przemysłowych.

Działalność Linde nabyta w USA, Kanadzie, Brazylii i Kolumbii wraz z chilijską częścią Praxair oraz około 5.400 pracowników, wygenerowała w 2018 r. sprzedaż na poziomie 1,8 miliarda dolarów (1,6 miliarda euro), przy EBITDA w wysokości około 408 milionów dolarów (359 milionów euro).

Messer Group obsługuje większość zachodnioeuropejskich firm w krajach Beneluksu, Danii, Niemczech, Francji, Hiszpanii, Szwajcarii i Portugalii, a także swoją algierską jednostkę w ramach joint venture. Około 830 pracowników Messer Group wygenerowało w 2018 r. sprzedaż o wartości 339 milionów euro i EBITDA w wysokości 54 milionów euro.

Źródło: Messer

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę