Minister wyłoni 10 branż, które mają promować polską gospodarkę za granicą

CC/Wikimedia/Piotr Drabik

Celem projektu jest zwiększenie atrakcyjności polskiej gospodarki m.in. dzięki upowszechnieniu na rynkach międzynarodowych naszych marek produktowych.

Ministerstwo Gospodarki w ramach III osi priorytetowej Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój realizuje projekt pt. Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe. Do końca września 2015 r. wyłonionych zostanie 10 branż na wybranych rynkach.

Budowanie na arenie międzynarodowej wizerunku Polski obejmie wieloletnią i kompleksową promocję branż wyłonionych w ramach obszarów Krajowych Inteligentnych Specjalizacji (KIS). Działania realizowane są z myślą o małych i średnich przedsiębiorstwach. Głównymi elementami projektu Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe będzie realizacja branżowych i ogólnych programów promocji. Przedstawiony zostanie potencjał produktowy i usługowy polskich przedsiębiorców wyłonionych w ramach Krajowych Inteligentnych Specjalizacji. Do końca września 2015 r. Ministerstwo Gospodarki we współpracy z instytucjami otoczenia biznesu dokona wyboru 10 branż na wybranych rynkach. Kolejny krok to współpraca ze środowiskami gospodarczymi i branżowymi w celu budowy koncepcji promocji poszczególnych sektorów objętych programami. Elementem uzupełniającym będzie promocja Marki Polskiej Gospodarki zarówno w kraju jak i za granicą.

Za działania dotyczące wdrażania projektu Promocja gospodarki w oparciu o polskie marki produktowe oraz koordynację na poziomie centralnym i regionalnym, odpowiada Minister Gospodarki. Odbyły się spotkania z przedstawicieli Ministerstwa Gospodarki i Urzędów Marszałkowskich, na których omówiono założenia współpracy.

Wsparciem przy realizacji zadań w ramach Programu będzie także tworzony obecnie Portal Promocji Eksportu. Dzięki temu w jednym miejscu zebrane zostaną informacje o umiędzynarodowieniu polskiej gospodarki. Ponadto portal zapewni spójną komunikację instytucji odpowiedzialnych za promocję polskiej gospodarki.

Źródło: Ministerstwo Gospodarki

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę