Ministerstwo Rozwoju i PAIiIZ będą wspierać polskie start-upy

Wsparcie młodych, polskich firm w ekspansji na rynki międzynarodowe to główny cel porozumienia zawartego między Ministerstwem Rozwoju, Polską Agencją Informacji i Inwestycji Zagranicznych, Business Link Poland oraz fundacją Startup Hub Poland.

Dzięki dokumentowi podpisanemu 23 marca 2016 r. w Warszawie, start-upy otrzymają szansę na promocję swoich rozwiązań za granicą. W ramach porozumienia, PAIiIZ oraz MR będą wspierać polskie start-upy, które w swoich planach rozwoju uwzględniają działania również na rynkach międzynarodowych, ale nie są w stanie promować się samodzielnie. Co szczególnie istotne przedsiębiorcy będą mocniej angażowani w misje zagraniczne i wydarzenia promocyjne organizowane przez Agencję poza krajem. PAIiIZ w programach promocji na rynkach zagranicznych będzie traktować start-upy jako odrębną grupę, ale równorzędną pod względem potencjału z dużymi firmami. Podczas misji, młode polskie przedsiębiorstwa będą przedstawiane partnerom handlowym o profilu zgodnym z prowadzoną przez nich działalnością.

Jak podkreślił wiceminister Radosław Domagalski, reprezentujący na konferencji Ministerstwo Rozwoju, resort liczy na to, że dzięki wsparciu start-upów, wypromowane zostaną młode, innowacyjne firmy, które będą konkurować na globalnych rynkach.

- Będziemy wspierać inicjatywy, które służą internacjonalizacji polskich firm. Jest to zgodne z Planem na rzecz odpowiedzialnego rozwoju, zaprezentowanym przez wicepremiera Morawieckiego – dodał.

Wiceprezes Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych Michał Dąbrowski zapowiedział z kolei dalszy rozwój programów „GO”.

- Zapewnimy przedsiębiorcom kilka dedykowanych programów na poszczególne rynki. Do programów Go Africa i Go China dołączą niebawem aż trzy nowe projekty wspierające polski biznes zagranicą. Wśród nich znajdą się Go India, Go ASEAN i Go Iran. Negocjujemy też program wspierający wejście na rynek Zjednoczonych Emiratów Arabskich - zaznaczył.

Źródło: Ministerstwo Rozwoju

O Autorze

MM Magazyn Przemysłowy jest międzynarodową marką medialną należącą do holdingu Vogel Communications Group. W ramach marki MM Magazyn Przemysłowy wydawane jest czasopismo, prowadzony jest portal magazynprzemyslowy.pl oraz realizowana jest komunikacja (różnymi narzędziami marketingowymi) w przemysłowym sektorze B2B.

Tagi artykułu

Zobacz również

MM Magazyn Przemysłowy 4/2024

Chcesz otrzymać nasze czasopismo?

Zamów prenumeratę