MTP podsumowują mijający rok

© Agata Świderska

Udostępnij:

Ponad 50 dziennikarzy przysłuchiwało się 2 grudnia wystąpieniu prezesa Zarządu Międzynarodowych Targów Poznańskich – Przemysława Trawy, który w kilku słowach podsumował osiągnięcia MTP w 2015 roku.

Zorganizowanemu w Centrum Prasowym MTP spotkaniu towarzyszyła uroczysta, świąteczna atmosfera, wzmocniona dodatkowo inicjatywą Stowarzyszenia Dziennikarzy RP, które zdecydowało się wykorzystać tę okazję do wręczenia prezesowi nagrody w plebiscycie Medialna 5. Wielkopolski.



Nasze wyniki finansowe podlegają cyklicznym, dwuletnim wahaniom. W latach nieparzystych obserwujemy zwykle spadki w porównaniu z latami parzystymi. Dlatego z niepokojem witaliśmy 2015 rok – przyznał Przemysław Trawa. – Obawy te na szczęście okazały się nieuzasadnione. W stosunku do 2014 r. poprawiliśmy wynik finansowy, choć aby właściwie ocenić nasze rezultaty, należałoby je raczej porównywać z rokiem 2013.

Według szacunków MTP w mijającym roku organizowane przez nie imprezy targowe odwiedzi 627 tysięcy osób, a więc o ponad 100 tysięcy więcej niż w 2013 r. Włącznie z gośćmi Congress Center liczba ta przekroczy 1,1 miliona. Zdecydowanie bardziej stabilnie przedstawiają się statystyki dotyczące liczby wystawców, które od lat oscylują wokół 9,5 tysiąca uczestników rocznie.

Liczba 10 tysięcy stanowi w tym przypadku magiczną granicę, którą tylko z rzadka udaje nam się przekroczyć. Powodem jest głównie stabilna liczba firm działających na polskim rynku: duzi producenci się nie zmieniają, zaś mali i młodzi nie dysponują wystarczającymi funduszami, aby wystawiać się na targach – tłumaczył prezes Zarządu MTP.

W mijającym roku najwięcej (754) wystawiało się ich na czerwcowych targach ITM – jednej z największych imprez branży przemysłowej. W piątce najchętniej obstawianych targów znalazły się również Budma, Gardenia, Pol-Eco-System i Targi Edukacyjne.

Wyjątkowa popularność ITM-u wśród wystawców jest pochodną prężnego rozwoju polskiego przemysłu. Wraz ze wzrostem inwestycji i nakładów na działania promocyjne rośnie również znaczenie udziału w tego typu imprezach. A wraz z nim rozrastają się również same targi – mówił Przemysław Trawa.

Ten sam branżowy charakter nie pozwolił jednak targom Innowacje Technologie Maszyny zakwalifikować się do pierwszej piątki najpopularniejszych poznańskich imprez. Wyprzedziły go m.in. Motor Show (prawie 100 tys. zwiedzających), Game Arena, Polskie Zboża, Budma i Targi Edukacyjne.

To właśnie one znajdą się też w centrum zainteresowania MTP w przyszłym roku. Zarząd Targów zamierza bowiem położyć większy nacisk na rozwój imprez eventowych przyciągających największe rzesze odwiedzających. Pierwszą tego typu inicjatywą był zeszłoroczny Aerofestival. W 2016 r. MTP zamierza kontynuować jego organizację, rozbudowując jednocześnie zaplecze komunikacyjne i techniczne poszczególnych imprez.



Chcemy w większym stopniu skoncentrować się na rozwoju komunikacji online, a także usług dodatkowych, m.in. zaplecza gastronomicznego – wyjaśniał prezes MTP. – Pomoże nam w tym m.in. rozbudowa IDEAEXPO.MTP, czyli działu zajmującego się aranżacją przestrzeni.

Największym wyzwaniem stojącym przed nim będzie organizacja przyszłorocznego Światowego Dorocznego Kongresu Stomatologicznego FDI oraz obchodów 1050-lecia chrztu Polski. Z tej okazji 15 kwietnia Targi staną się na jeden dzień siedzibą Zgromadzenia Narodowego, czyli połączonych izb Sejmu i Senatu.

Dowodem, że inicjatywy podejmowane przez MTP zmierzają w dobrym kierunku była nagroda Medialnej 5. Wielkopolski przyznana prezesowi Zarządu Targów przez Wielkopolski Oddział Stowarzyszenia Dziennikarzy RP. Wyróżnienie przyznawane jest co roku znanym osobowościom odznaczającym się wyjątkowymi umiejętnościami w zakresie kreowania własnego wizerunku i idei w mediach oraz współpracy z dziennikarzami.

Udostępnij:

Drukuj



Agata Świderska




TOP w kategorii






Chcesz otrzymać nasze czasopismo?
Zamów prenumeratę
Zobacz również